Grol 1 krijgt voetballes

21-08-2019

Moet Grol nog wel meedoen aan het Keitoernooi in Lichtenvoorde? Met inmiddels drie hoofdklassers als deelnemer (AZSV, RKZVC, Longa '30) valt 3e klasser Grol uit de toon. Was het verschil vorig jaar al groot, dit jaar lijkt het verschil nog groter geworden. In de eerste wedstrijd op dinsdag 20 augustus stond de derby tegen Longa '30 op het programma.

Longa speelt drie klassen hoger dan Grol 1, maar liet ook voetbal zien dat minimaal drie klassen beter is: hoge balcirculatie, veel snelheid, hoge nauwkeurigheid van passes, fitheid en vroeg en veel druk zetten. Grol kwam er totaal niet aan te pas, en de balhandelingssnelheid was veel te laag waardoor er ook veel fouten werden gemaakt. Vooral de eerste helft gaf Longa voetballes. Na zes minuten viel de 0 - 1 en bij rust was het al 0 - 6. Daarbij enkele fraaie aanvallen en treffers. Opvallend was daarbij de snelheid van de Longa spitsen die regelmatig de op één lijn verdediging van Grol makkelijk konden passeren.

In de tweede helft leek Grol iets beter georganiseerd te staan en gaf veel minder weg, maar waarschijnlijk deed Longa het ook iets rustiger aan. Longa wist nog twee keer te scoren. Grol had nog een paar kleine kansjes op de eretreffer. Een afstandschot van Luc Berentsen ging net naast de kruising. Een doortikker van Mick Wissink werd van de lijn gehaald. En een voorzet werd door Luc Berentsen overgeschoten. Eindstand: 0 - 8.

Zaterdag speelt Grol om 16.00 uur tegen RKZVC dat de eerste wedstrijd met 1 - 3 verloor van ASZV.

Basis: Wessel Baarslag, Ramon Landewers, Myron Baten, Thomas Porskamp, Quint Kristen, Roel Bruins, Teun Pasman, Luc Berentsen, Mart Zieverink, Tycho Riteco, Wouter Rexwinkel.
Invallers: Remco Everink, Yordi Rupert, Mick Wissink en Michel Kamphuis.