Grol C2 K.N.V.B. Bekerkampioen

22-05-2007

Afgelopen zaterdag heeft Grol C2 (uitkomende in de 3e klasse van de KNVB) de finale gespeeld tegen D.Z.S.V C1 (uitkomende in de 2e klasse en kampioen in die klasse geworden).

Nadat in de voorronde eerst Eefde C1 (KNVB 2 Klasse) aan de kant werd gezet met een 2-1 overwinning, moest de selectie de halve finale spelen tegen Gendringen C1 (wederom KNVB 2e Klasse). Deze wedstrijd won Grol C2 wederom overtuigend, na een spektakelstuk van de hoogste plank, werd Gendringen met 6-1 afgedroogd.

In de tussentijd ging de competitie gewoon verder en won Grol ook daar de wedstrijden, uiteindelijk is met in hun klasse verdienstelijk 3e geworden.

Afgelopen zaterdag was het dan zover, om 11:00 moesten de gladiatoren van C2 de arena in Eibergen betreden. Na een officieel welkom en een korte presentatie aan het het vele publiek kon de wedstrijd van start. Al gauw werd duidelijk dat D.Z.S.V. het "wel even"zou gaan klaren tegen de Grolse kanonnen.

De spandoeken aan de doelzijde waren daar getuige van, net zoals de bossen bloemen en de reeds georganiseerde platte wagen. Onze blauwe broeders gaven zich niet gewonnen, en al was het af en toe met kunst en vliegwerk de eerste helft bleef steken op 0-0.

De spanning nam toe en de zenuwen juist weer af (bij de Grol jongens welteverstaan) Menig toptalent had niet, nauwlijks of slecht geslapen maar dit terzijde.

De 2e helft, Grol begon nu sterker aan de wedstrijd en kreeg zelfs enkele kansen, echter D.Z.S.V sloeg toe, met nog een minuut of 15 op de klok was het 1-0 voor die andere. Maar onze lieve heer was ons goedgezint en Grol kwam nog geen 2 minuten later door actief reageren van Tim ( dat wordt er eentje) op 1-1.

Vervolgens was er een dieptepunt: Ruud werd ongelukkig geraakt en brak zijn pols en moest ijlings naar het ziekenhuis gebracht worden.

Tja, was er nu een verlenging of hoe moest het nu verder.

De scheidsechter floot na een enkele ellenlange minuten af.

STRAFSCHOPPEN!!!!! was dat niet een syndroom in ons landje, geen loterij of een schiettent?

Maar hoe je het ook noemt, ze moestten genomen worden.

De eerste werd door D.Z.S.V. genomen en Maikel pakte deze bal meteen even, de spanning nam toe

Mathijs, Arno, Edgar, Ramon misten echter geen een keer. De tegenstander gaf nog niet op en schopte alle volgende strafschoppen er ook in.

Jordi kwam, zag en zou overwinnen? zijn srafschop zou beslissend kunnen zijn.

En dat was ook zo, zuiver strak en medogenloos schopte hij de bal in het netje.

Grol C2 waren de terechte CUPFIGHTERS en Winnaars van dit toernooi.

Na ontvangst van de beker en het afdruipen van de gedoodverfde verliezers ging het feest los en verder op vertrouwd terrein bij Den Elshof.

Grol C2 K.N.V.B. Bekerkampioen district oost een geweldige prestatie