VSVG nieuws

12-03-2019

V.S.V.G (Vrienden van de S.V. Grol) neemt met een grote glimlach en vele dankwoorden afscheid van twee bestuursleden van het eerste en bijna eerste uur: Jan Schut en Marcel Rooks.

Tijdens de jaaraftrap, binnen de V.S.V.G. ook wel bekend als even kort het jaar opstarten en daarna onder het genot van een chauffeursbiefstuk en een drankje het afgelopen en komende jaar doornemen, op zaterdag 26 januari jl. heeft de V.S.V.G. afscheid genomen van Jan Schut en Marcel Rooks.

Jan was tot afgelopen zaterdag het laatste lid die er ook al was toen de V.S.V.G. in 23 juni 1989 werd opgericht. Al die jaren heeft Jan, op zijn eigen manier, de rol van zowel penningmeester als secretaris op zich genomen. Dit heeft hij al die jaren fantastisch en natuurlijk met veel plezier gedaan.

Tijdens de najaars Fancy Fair 2018 is Jan al uitgebreid in het zonnetje gezet. Onder toeziend oog van zijn vrouw Hannie werd hij benoemd tot ere Secretaris en Penningmeester van de V.S.V.G. De eerste die deze benoeming kreeg en zeer waarschijnlijk ook de laatste. Wat een eer!

Afscheid nam ook Marcel Rooks, lid sinds 10 december 1994 (!) en eigenlijk sindsdien het gezicht, maar vooral dé stem, van de V.S.V.G. tijdens de welbekende en beruchte Fancy Fairs. “En dat voor een euro”, “De verkopers komen graag weer bij u langs voor een nieuwe ronde met daarin o.a. een bon van Figaro” en “Alles is weer verkocht en komt ten goede van onze eigen S.V. Grol”, zijn uitspraken die u vanaf heden niet meer uit de mond van Marcel hoort komen, tenminste, niet meer met de microfoon in zijn rechter hand.

Omdat Marcel niet aanwezig kon zijn tijdens de Najaars Fancy Fair hebben we hem tijdens de jaaraftrap op zaterdag 26 januari jl. in het zonnetje gezet. Marcel werd benoemd tot erelid van de V.S.V.G. Bovendien zal Marcel tijdens de Voorjaars Fancy Fair – welke plaats vindt op 5, 6 en 7 april 2019 – de laatste 2 rondes presenteren. Oftewel, we kunnen nog 2 keer genieten van zijn welbekende uitspraken. Mooi toch?!

Door het afscheid van deze iconen, moesten de bestuursleden van de V.S.V.G. op zoek naar nieuwe aanwas. Een nieuwe enthousiasteling die het doel ‘het financieel-materieel ondersteunen van de S.V. Grol’ onderschrijft en meer kracht bij wil zetten. En ja, na een lange zoektocht en vele selectiegesprekken hebben we ‘m gevonden: Pim Westervoorde, is per 1 januari 2019 het nieuwste bestuurslid van de V.S.V.G.

Door het vertrek van Jan Schut zijn tevens de posities van Penningmeester en Secretaris, ja, dit deed Jan in zijn eentje(!), vrijgekomen. Deze posities worden nu, na goedkeuring en instemming van de bestuursleden van de V.S.V.G., ingevuld door Annemarie Groot Zevert (Penningmeester) en Ruben Zieverink (Secretaris).

De voorjaars Fancy Fair vindt dus plaats op 5, 6 en 7 april 2019. Tot dan!

Foto van links naar rechts: Hennie Wildenborg, Geert Jan Stokkers, Anne Marie Groot Zevert, Ruben Zieverink, Astrid Elschot, Pim Westervoorde, Joke Hummelink, Rogier Koppe.  Op de foto ontbreekt: Rik van Dongeren.