In Memoriam Johan Huijskes

26-02-2019

Op 24 februari 2019 is op de leeftijd van 91 jaar overleden ons lid Johan Huijskes.

Wij denken aan hem met een traan en een glimlach.

Johan Huijskes ontvangt in 2017 uit handen van voorzitter Hans Scheinck de Gouden Grol-speld voor 50 Jaar lidmaatschap.

Johan was een prominente Grollenaar met humor en een mening. Voor de s.v. Grol was hij een fantastisch supporter, voetballiefhebber en sponsor. Als Johan er was, dan was hij nadrukkelijk maar vooral aangenaam aanwezig.

In vroegere jaren was Johan hoefsmid in Groenlo met een grote klantenkring waardoor veel mensen hem kenden. Daarnaast bouwde Johan, samen met zijn overleden vrouw Corrie, een mooie ijzerwarenzaak op die intussen veel uitgebreider is geworden en nu Huijskes-Boevink heet. De s.v. Grol heeft nog steeds een uitstekende relatie met dit winkelbedrijf en daar heeft Johan de basis voor gelegd.

Johan heeft nooit zelf gevoetbald bij de s.v. Grol. Op zondag moest hij als hoefsmid naar de paardenconcoursen. En op klompen was dat ook niks geworden zoals hij zelf altijd aangaf. Maar Johan was wel een zeer trouw supporter van Grol 1. Bij uit- en thuiswedstrijden. Naar uitwedstrijden ging hij op de brommer, weer of geen weer. Bij thuiswedstrijden ruilde hij die reistijd voor een gezellige nabeschouwing in de kantine of bij buurman Grolzicht.

Johan bleef tot op zijn hoge leeftijd zoveel mogelijk deelnemen aan Grolse activiteiten en festiviteiten. Zijn enthousiasme werkte aanstekelijk en zijn aanwezigheid zorgde altijd voor een ontspannen sfeer. Zonder Johan zal het weer een stukje stiller worden in zijn geliefde Groenlo.

Wij wensen de familie Huijskes, zijn vrienden, buren en bekenden sterkte maar vooral een fijne herinnering aan een mooi mens.

Namens de leden en het bestuur van de s.v. Grol,

Hans Scheinck, voorzitter