Max de Vries wint Ferry Froeling bokaal Nieuwjaarsloop s.v. Grol

07-01-2019

Traditioneel vond op de eerste zondag van het nieuwe jaar de nieuwjaarsloop plaats van de s.v. Grol. Een korte route (4.0 km) en een lange route (9.3 km) door het Zwolse landschap. Ondanks het miezerige weer was de opkomst zeer goed met 180 deelnemers aan de korte afstand en 50 deelnemers aan de lange afstand. Voor velen een mooie conditie test na de feestdagen aan het begin van het nieuwe jaar. Ook de Lopersvereniging Groenlo en Triathlon Groep Groenlo waren goed vertegenwoordigd. Het startschot werd gelost door Verenigingsman 2018 Jan Schut.

Er is zeer goed gelopen en de loop is zonder incidenten verlopen. De aanwezige EHBO-ers hoefden niet in actie te komen. Na afloop was er voor alle deelnemers wat te drinken en te eten. Het is een geslaagde loop geworden. Er waren ook enkele deelnemers voor de 5.3 km wandeltocht rondom Marveld Recreatie, langs de Slinge en langs de Grolse grachten. Kortom voor ieder wat wils. Ca 45 vrijwilligers waren in touw om een en ander mogelijk te maken waarvoor grote dank.

De winnaar bij de 9.3 km was Eddy Lamers van de Triathlon Groep met een tijd van 37 minuten en 23 seconden. Een prachtige tijd. Op slechts 13 seconden gevolgd door Max de Vries, speler van Grol 2 en trainer van JO15-1, en die daarmee als beste Grollid de Ferry Froeling bokaal won, net als vorig jaar. Op nummer drie eindigde ’veteraan’ Gerton Prinsen, speler van 35+, met een tijd van 38 minuten en 17 seconden.

Foto: Marcel Houwer, Streekgids.nl.

Overige winnaars bij de lange afstand: Christian Reinders bij de Veteranen, Sophie te Brake bij de Dames en de Meiden, Rik Raben bij de JO19, Ids de Vries bij de JO17 en Yaluca Meusert bij de JO15.

Voor de volledige uitslag lange afstand zie volgende link: einduitslag lange afstand 2019.

De winnaar bij de 4.0 km was Wouter Rexwinkel, speler van Grol 1, met een zeer mooie tijd van 15 minuten en 2 seconden. Vlak daarachter Roel Ottink, speler van Grol 2, en op de derde plaats is Christian Pillen geeindigd met een tijd van 15 minuten en 40 seconden. De Jan Overkemping bokaal voor de snelste JO17-speler ging naar Luuk Ottink met een tijd van 18 minuten. De Sijbel bokaal voor de snelste JO13-speler ging naar Mats Rots met een tijd van 17 minuten en 22 seconden. De drie Rabo-bokalen gingen naar Eva Pillen (meiden pupillen), Rayan Taouil (JO11) en Tygo de Greef (JO9).

Overige winnaars bij de korte afstand: Jos Brummelaar bij de Veteranen, Milou Groot Kormelink bij de Dames en Meiden, Mees van Schaik bij de JO19 en Fedde te Kortschot bij de JO15.

Voor de volledige uitslag korte afstand zie de volgende link: einduitslag korte afstand 2019.

Ook waren er twee teamprijzen te verdienen voor het team met de beste opkomst. Een mooi geldbedrag voor de teampot gesponsord door de Supportersclub. Dit werden JO11-1 bij de Pupillen en JO17-1 bij de Junioren.

Allen van harte gefeliciteerd!