Sportverkiezing Oost Gelre 2006

30-04-2007

Bij de voor het tweede jaar in de gemeente Oost Gelre gehouden Sportverkiezing is Grol 1, oftewel de hoofdmacht van de sportvereniging 'Grol', sportploeg van het jaar geworden. De uitverkiezing werd op Koninginnedag in hartje Lichtenvoorde bekend gemaakt. Naast de sportploeg werden ook de sportman, de sportvrouw, het sporttalent en de sportvrijwilliger van het jaar 2006 aan het enthousiaste publiek gepresenteerd.

Het applaus en gejuich was enorm toen het eerste van Grol door speaker Gerard Wopereis werd uitgeroepen tot nieuwe sportploeg. Zoals bekend, behaalde het eerste team van de Groenlose voetbalvereniging in 2006 het kampioenschap in de derde klasse en promoveerde daardoor als eerste voetbalclub in de nieuwe gemeente Oost Gelre naar de tweede klasse van de KNVB. Een bijzonder detail is nog steeds dat de titel pas in de laatste competitiewedstrijd werd binnengesleept, toen op eigen bodem een 3-2 overwinning werd behaald op nota bene aartsrivaal Longa ’30 uit Lichtenvoorde.

Praktisch het gehele kampioensteam van vorig jaar was maandag in Lichtenvoorde aanwezig om de prijs in ontvangst te nemen. Onder hen ook (kampioens)trainer Gerard Bos uit Haaksbergen, die na de uitreiking van de bij het eerbetoon horende trofee samen met zijn kampioensteam van vorig jaar het nu al legendarische lied ‘Het Egeltje’ ten gehore bracht. Namens Grol sprak elftalbegeleider Hennie Schovers een dank woord.

Verdere uitslagen:
Sportman van het jaar 2006: Joost Wichman.
Sportvrouw van het jaar 2006: Nicole Kettenis.
Sporttalent van het jaar 2006: Bréanne Lensink.
Sportvrijwilligster van het jaar 2006: Joke Kolkman.