Regio-team E1 speelt tegen FC Twente-Heracles

28-04-2007

De jeugdafdelingen van de vier grote voetbalverenigingen uit de regio sv Grol, AZSV, Longa '30 en WVC werken al geruime tijd samen. Eén van de activiteiten die jaarlijks wordt georganiseerd is de vorming van een regio-E1-team.

Van elke vereniging doen hier vier E1-spelers aan mee. Er wordt gezamenlijk getraind en men speelt een aantal wedstrijden tegen jeugdteams van Betaald Voetbal Organisaties. Zo heeft men dit seizoen tegen een team van De Graafschap gespeeld en heeft men woensdag 25 april een bezoek gebracht aan het trainingscentrum van FC Twente-Heracles om een wedstrijd te spelen tegen de D2 van volgend seizoen van deze jeugdacademie. Dit was tevens de laatste activiteit van dit seizoen voor dit regio-team.

Namens de sv Grol deden hier aan mee Nick Jansen, Jur Pasman en Lars Reyrink. De vierde speler van de sv Grol deed bij FC Twente-Heracles mee. Het betreft de keeper Michael Verrips. Hij is gedurende het afgelopen seizoen gescout door FC Twente en zal volgend seizoen in Enschede spelen. Ondanks dat de wedstrijd tegen het zeer sterke D2 verloren ging met 14 - 0 was het toch een enorme ervaring en een leuke afsluiting van het huidige seizoen.

Alle spelers van het regio-team ontvingen na de wedstrijd nog een rugtas met artikelen van FC Twente en Heracles. Een zeer leuk gebaar en een leuke herinnering voor later.