Organisatie Special Olympics Nederland lovend over Grol

11-06-2018

Afgelopen zaterdag en zondag vond ook bij de s.v. Grol de nationale Special Olympics plaats. Een groot nationaal toernooi voor mensen met een verstandelijke beperking. In de Achterhoek kwamen meer dan 2.000 sporters in actie. Bij de s.v. Grol in Groenlo was het grootste onderdeel. Meer dan 400 voetballers in 40 teams streden tegen elkaar om de bekers en medailles maar vooral om het plezier. In een zeer enthousiaste en ontspannen sfeer werd elk doelpunt gevierd. Op de zondag werden in 7 poules de finale-wedstrijden gespeeld in elke categorie. In één van de poules werd Grol/Longa 1 een trotse kampioen die daarna met de burgemeester op het podium op de foto ging.

Er waren op beide dagen meer dan 200 vrijwilligers bij de organisatie in Groenlo betrokken. Zelfs de scheidsrechters uit het hele land kwamen geheel vrijwillig en zonder vergoeding het toernooi in heel goede banen leiden. Ook de organisatiegroep van de Grol onder leiding van Rolf Meuleman, Ben Meuleman, Annemarie Groot Zevert, Natascha Dankbaar, Rob Westervoorde en Yanique Veld had op beide dagen de beschikking over tientallen vrijwilligers uit Groenlo en zelfs daarbuiten. Iedereen functioneerde prima onder het toeziend oog van vertegenwoordigers van Special Olympics Nederland.

De prijsuitreiking op zondagmiddag werd verricht door de bekende zeilster Marit Bouwmeester, door burgemeester Mw. Annette Bronsvoort van Oost Gelre, de heer Ruud Verbunt als voorzitter van het bestuur van Special Olympics Nederland en door de heer René van Gils als voorzitter van de stichting Special Olympics in de Achterhoek 2018.

Ook de wethouders en de gemeenteraad van Oost Gelre woonden de prijsuitreiking en de afsluiting bij.

Deze afsluiting van Special Olympics 2018 vond dus plaats op het sportpark Den Elshof. Daarbij bleek dat alle sporten zeer goed zijn verlopen in de Achterhoek en dat zelfs het Acht Uur Journaal op zaterdagavond verslag deed van de succesvolle spelen. Ook de s.v. Grol scoorde heel hoog in de beoordeling. De vertegenwoordigers van Special Olympics Nederland kenden de s.v. Grol het cijfer 9,0 toe voor het organiseren van het onderdeel voetbal.

De voorzitter van de s.v. Grol glom van trots toen dit cijfer aan hem werd overgebracht. Maar hij speelde de eer door aan de organisatie met hun vele vrijwilligers die een fantastische teamprestatie hadden neergezet.