Japanse teams op trainingskamp in Groenlo

23-03-2018

Groenlo is populair in Japan. Komende week verblijven maar liefst twee voetbalteams op Marveld Recreatie: Kashiwa Russell en Shirayuri Seagulls.

Kashiwa Russell komt al voor de 6e keer met hun O15 team naar Groenlo. Contacten zijn ontstaan via het Internationaal Marveldtoernooi. Zij arriveren zondag 25 maart. Op het programma staan twee trainingen door een KNVB trainer, vier wedstrijden (De Graafschap, HHC Hardenberg, SV Grol en SML Arnhem), een barbeque met het team van SV Grol, een bezoek aan het Marianum, een bezoek aan Dortmund en het stadion, een excursie naar Amsterdam, een kookclinic met leerlingen van het Marianum, een wedstrijd van Feyenoord in de Kuip en als laatste een bezoek aan de Zaanse Schans.

De trainingen en de wedstrijden tegen De Graafschap (dinsdag 27 maart om 16.00 uur) en SV Grol (vrijdag 30 maart om 18.15 uur) vinden plaats op sportpark Den Elshof bij SV Grol.

Shirayuri Seagulls komt voor de 1e keer naar Groenlo en wel met hun O12 team. Zij zijn enthousiast geraakt via de ervaringen van Kashiwa. Zij arriveren op maandag 26 maart. Ook voor hen een vol en gevarieerd programma met een training door een KNVB trainer, een wedstrijd tegen AZSV, een bezoek aan een basisschool, ook een bezoek aan Dortmund en het stadion, de Zaanse Schans en als uitsmijter de eerste Nederlandse versie van de Shirayuri Cup met deelname van o.a. sv Grol JO13-2.

De trainingen en de Shirayuri Cup (zaterdag 31 maart van 9.00 tot 15.00 uur) vinden plaats op sportpark Den Elshof bij SV Grol.