Voorjaars Fancy Fair VSVG ondanks “tegenwind” toch weer geslaagd evenement.

19-03-2018

-Ook selectie van Keijenburgse Boys weet wat Fancy Fair bij sv Grol betekent-

Was het bij de Najaars Fancy Fair 2017 de selectie van DCS die in hun gele shirts de polonaise meeliepen in het sportcafe bij de afsluiting van de Fancy Fair, dit keer vergaapte de spelersgroep van Keijenburgse Boys zich bij het gezellige festijn. Men keek zich de ogen uit bij met name de slotronde en afsluitende gedeelte. Het was oud- eerste elftal speler Frank Oosterholt (met dubbel O!), voor intimi Gaffel, die met de winnende lotnaam Jaap Strootman, de hoofdprijs een fraaie fiets van Hofstede Tweewielers voor zich opeiste. Grolpraeses Hans Scheinck, met behulp van VSVG voorzitter Geert Jan Stokkers, bepaalde met een forse druk op de knop de naam van het winnende lot.
Dit was het hoogtepunt van de voorjaars Fancy Fair 2018 die verliep op een andere wijze dan de organisatie zich dit had voorgesteld. De weergoden gooiden flink roet in het eten met het extreem koude weer dit weekend. Zeer vele wedstrijden op sportpark den Elshof werden afgelast en dit had uiteraard grote invloed op het bezoekersaantal gedurende beide Fancy Fairdagen.
En van de bezoekers aan het sportcafe moet de organisatie het natuurlijk wel hebben bij dit evenement.
“Ik heb alle 44 fancy fairs  van de VSVG in al die jaren mee mogen maken, maar deze situatie met de vele afgelastingen heb ik nog niet eerder beleefd. Gelukkig ging de middagwedstrijd van ons eerste wel door. Wij als organisatie hebben erg veel waardering voor die teams die de vrije zondagmorgen toch benutten met het spelen van enkele oefenpartijtjes, trainingen en sporthalbezoek om zodoende na afloop  een bijdrage te kunnen leveren aan de Fancy Fair. Petje af!
Hieruit blijkt ook een mooie waardering van de Grolleden (en liefhebbers van gezelligheid) naar ons toe“, dat zei een opgeluchte en tevreden Jan Schut, secretaris-penningmeester van de VSVG en sedert 1989  man van het eerste  uur bij de VSVG, na afloop bij het opruimen van het sportcafe.
Na een stroeve start op zaterdagmiddag en zondagmorgen en een gelukkig gelijk spel van Grol 1 in extremis sloeg het beeld om en konden in de sloturen van deze middag goede zaken worden gedaan en dit allemaal in het belang van de gehele vereniging sv Grol.
Jorrick van Melis won de koelkast en de traditionele rustprijs geschonken door Huyskes Boevink kwam in het bezit van Wiebe Porskamp. Verder waren o.a. de carnavals halve liters, boodschappentassen, bezoekjes aan Graafschap en Schalke, vleesschotels, loten 100 jaar sv Grol en vele andere mooie prijzen weer in trek. Ook hier weer hulde aan alle sponsoren!!!
De VSVG onder voorzittersschap van Geert Jan Stokkers beraadt zich in overleg met andere onderdelen van de sv Grol nog over hetgeen zij kunnen betekenen bij de activiteiten die in het najaar in het teken staan van 100 jaar sv Grol, waarbij het niet uitgesloten is dat er nog enkele nostalgische zaken van stal worden gehaald.

-Frank Oosterholt bekijkt met trots zijn gewonnen hoofdprijs Voorjaars Fancy Fair VSVG 2018-