FC. Eibergen F7M - Grol F6

22-04-2007

Bij aankomst op sportpark Den Elshof werd ons als leiders al duidelijk dat de jongens van ons team een beetje vreemd aankeken tegen de aankomende wedstrijd .

Ze hadden deze week al veel geleerd i.v.m. spelschema’s van op zaterdag voetballen en dan op maandag weer trainen, vervolgens op dinsdag de mentale dreun van HSC F7 1-0 verliezen (inhaalwedstrijd). Dan ook nog de woensdagavondcompetitie en dan als klap op de vuurpijl ook nog eens tegen een damesteam uit Eibergen voetballen.

De leiders Robert en Ben hadden verschillende manieren bedacht om de dames op tactisch gebied aan te pakken zoals de zonedekking enz.

Toen we echter op het veld aankwamen waren de heren onder de indruk van de lengte en de schoonheid van de tegenstandsters.

In een zeer goede eerste helft met hoogtepunten aan beide zijden enkele  hoogtepunten kort belicht:

Een flitsende actie van Tjaard vanaf de linkerkant komend van eigen helft en dan drie dames op het verkeerde been zettend met een snelheid die ze in Eibergen niet meer gewend waren sinds de stoomtrein langs kwam, helaas echter belandde het schot achter.

Thijs die met zijn prachtige inzicht twee keer een speler vrij voor de keepster zette.

Didiet onze goede keeper was deze wedstrijd tot spits gepromoveerd en deed het zeer verdienstelijk tot goed.

De tweede helft met hoogtepunten en wel een cornerbal van Thije op de paal en een kopbal van Roel richting doel. En dan die 480 graden draai met bal van Jorn voor de goal in een souplesse en speed uitgevoerd dat hij even vergat de bal op goal te schieten.

De man of the match was echter zonder uitzondering Jorn die met zijn natuurtalent als keeper de dames van F7 tot wanhoop bracht. Een prachtig schot echter in de rechterbovenhoek was helaas ook voor hem teveel.

De rotsen in de branding waren, het duo achterin dat bestond uit Mees en Jordi, die alle luchtduels wisten te winnen van de lange dames.

Echter de lovende kritieken die wij als Grol F6 kregen voor ons aanvallende en gevarieerde spelbeeld deed ons als leiders en voetballers heel erg goed.

Het publiek in het uitverkochte stadion had zeer zeker waar voor hun geld gehad.

Oh ja, de uitslag was voor ons van minder belang: 1-0 voor de dames uit eggmountain.

Een tip voor de zaterdagmorgen als op het Grolveld Grol F6 – Winterswijk F2 tegen elkaar spelen, kaarten te verkrijgen bij de bekende voorverkoopadressen.