Onsamenhangend zwak Grol loopt terechte zeperd op.

26-03-2007

Onder fraaie weersomstandigheden, de lentezon was volop aanwezig en op een redelijk ogende grasmat van het sportpark “De Bijenkorf”, de thuisbasis van gastheer Tubantia, begonnen beide ploegen aan het duel in de kelder van klasse 2J. Een groot aantal “vaste” basisspelers had trainer Simmelink ook in dit zespunten duel niet tot zijn beschikking. De overige spelers uit de selectie dienden het karwei  tegen de rode lantaarndrager te klaren.

Aanvankelijk zag het er niet naar uit dat Grol tegen een zo grote deceptie aan zou lopen, immers in de openingsfase was de eerste mogelijkheid voor de blauw-witten. Op een voorzet van Robin Schuurmans kwam Erwin van de Wolfshaar in duel met keeper Jasper van de Borg, welke laatste in een poging het scoren te beletten, ongelukkig in aanraking met de paal kwam. Gelukkig kon de goalie het duel hervatten. De partij golfde vervolgens over en weer, waarbij de gastheren echter meer gretigheid aan de dag legden. Tot de 15e min. was de partij in evenwicht. Jeroen Steggink bracht hier verandering in door zwak uitverdedigen van de Grol defensie met een bekeken schuiver genadeloos af te straffen, 1-0. De thuisclub putte uit de voorsprong moed en kracht, speelde met meer overtuiging en inzet. Grol daar tegenover toonde te weinig karakter om het de tegenstander echt moeilijk te maken. Aanvallende acties, of iets hetgeen onder die specificatie mag vallen, waren aan Grolzijde sporadisch of van enig gevaar ontbloot. Tot in de 31e min. in een tegenstoot Erwin van zijn snelheid gebruik kon maken en vanuit een moeilijke hoek de gelijkmaker in het net liet belanden, 1-1. Lang kon de Grolaanhang niet van de stand genieten, nadat eerst nog na een penibele situatie voor het doel van Mark Reinders in een scrimmage goed af liep, was het een minuut later, in de 34e min. om exact te zijn, Jan Peters die met een listige boogbal de voorsprong voor zijn team weer tot stand bracht, 2-1. Die ruimte die hem geboden werd was tekenend voor het spel van de Groldefensie dat gaandeweg het duel zeker niet het sterkste deel van het team bleek te zijn. Zonder dat van Grolzijde intussen enig gevaar voor het doel van de gastheren gecreëerd  kon worden, deelde de thuisclub op slag van rust met een volgende treffer wellicht al de definitieve mokerslag uit. Nu was het Wesley Havers die alle tijd en ruimte kreeg om zijn hoek uit te zoeken. Met een bekeken schuiver liet hij een overigens goed keepende Mark het nakijken, 3-1. Dat de Grol verdediging niet goed stond werd gaandeweg illustrerend voor het gehele team. In de tweede helft, amper vijf minuten oud, kon Jan Peters wederom vrijuit zijn gang gaan. Geen strobreed werd hem in de weg gelegd om de score voor zijn ploeg verder uit te bouwen. Dat er niet adequaat ingegrepen werd, verschafte hem de kans de 4-1 aan te tekenen. De Grol spitsen konden daarentegen maar moeilijk bereikt en in stelling gebracht worden en konden zodoende nauwelijks potten breken. Het gehele spelbeeld van het Grol vlaggenschip was te onsamenhangend om maar enigszins te indruk te wekken dat er in dit zespunten duel iets te halen viel. Sterker nog, de gastheren bouwden hun voorsprong in de wedstrijd verder uit door effectiviteit en het beter benutten van de kansen die men aangeboden kreeg. Mocht er aan de 5-1 score van Francis Rooroh wellicht een licht buitenspel luchtje kleven, in de blessuretijd maakte Frank Teuiten wederom gebruik van de  “openhuis” situatie die hem geboden werd, 6-1. Zo spelend gaat Grol een zware slotfase in de competitie tegemoet en zal het alle zeilen bij moeten zetten om verder averij op de ranglijst te voorkomen. Juist tegen de laag geklasseerde teams laat men het liggen, terwijl tegen de clubs in top van de ranglijst de broodnodige punten bijeen werden gesprokkeld. Misschien kan de tegenstander van a.s. zondag, De Tubanters, weer voor voldoende inspiratie zorgen.

Speelronde: 18

Scheidsrechter: dhr.: E. Versteege uit Hengelo (G)

Eindstand: 6 - 1

Ruststand: 3 - 1

Scoreverloop: 15e min. 1-0, Jeroen Steggink, 31e min. 1-1, Erwin van de Wolfshaar, 34e min. 2-1, Jan Peters, 45e min. 3-1, Wesley Havers, 50e min. 4-1, Jan Peters, 78e min. Francis Rooroh, 93e min. 6-1, Frank Teuiten.
Gele kaarten: Jeroen Kleinsmann, Jan Peters, (Tubantia). Tom Klein Zeggelink, (Grol).

Rode kaarten:   geen

Afwezig bij Grol: Joost Frank en Björn Koldewey (geschorst) Juliën Harbers, Jorrit Bomers, Kevin Stöteler en Tom Kaak, Jonathan Lammers (geblesseerd)

Bijzonderheden: Henny Wildenborg als stand in voor Frans Klein Gunnewiek.

Opstelling Grol 1:

Doel: Mark Reinders

Achter: Tom Groot Kormelink, Patrick Blanckenborg, Wouter Scharenborg, Frank Oosterholt.

Midden: Tom Klein Zeggelink (52e min. Jean Paul Papen), Robin Schuurmans, Jorrit Splitthof (72e min.Christiaan Pillen), Lennard Walterbos.

Voor: Sander Nijhoff , Erwin van de Wolfshaar.

Uitslagen afgelopen zondag 25 maart.:

Vogido – Heino 0-3

PH - ATC’65 1-1

Berghuizen – Rigtersbleek 0-2

Markelo - DOS’19 2-1

Tubantia – Grol 6-1

De Tubanters 1897 - De Zweef 2-0

Programma zondag 1april a.s.:

Heino - PH

ATC’65 - Berghuizen