Oproep voor collectanten

17-04-2007

Het Nationaal Fonds Kinderhulp heeft van 22 t/m 28 april a.s. de jaarlijkse nationale collecteweek. Bijna 30.000 vrijwilligers gaan op pad om geld in te zamelen voor kinderen die te maken krijgen met jeugdhulpverlening. Dat is hard nodig want het aantal aanvragen voor financiële ondersteuning groeit.

Kinderhulp zet zich al ruim 40 jaar in voor kinderen in Nederland die het minder goed getroffen hebben, vaak als gevolg van een verstoorde situatie thuis. Via verschillende instellingen voor jeugdhulpverlening probeert Kinderhulp wat meer kleur in hun bestaan te brengen. Zo maakt Kinderhulp het mogelijk dat deze kinderen in de zomer een weekje op kampeervakantie kunnen, lid kunnen worden van een sportclub, dat er een schommel komt bij het kindertehuis of dat ze Sinterklaas kunnen vieren.

De S.V. Grol organiseert jaarlijks de collecte in Groenlo. Vrijwel overal in Nederland is nog behoefte aan extra vrijwilligers voor deze collecte. Dat geldt ook Groenlo. Daarom doen wij hierbij een oproep aan alle leden en overige sympathisanten die zich bij het fantastische werk van het fonds betrokken voelen om zich aan te melden als collectant. Als wij als S.V. Grol meedoen met de collecte van Kinderhulp, mogen we 50% van de opbrengst direct aanwenden voor eigen projecten. Met deze opbrengst kunnen wij toch weer een aantal leuke activiteiten voor onze jeugd organiseren.

Beste (jeugd)leiders, trainers, bestuursleden, commissieleden, ondersteunende leden van de S.V. Grol en overige sympathisanten, meldt je a.u.b. aan voor deze collecte. “Een paar uurtjes van onze vrije tijd voor een beetje geluk van veel kinderen”, dat is het enige wat wij van u vragen.

Aanmelden a.u.b. bij contactpersoon Tonnie Zieverink (tel: 0544 – 464472 en email: a.zieverink@chello.nl.