Grol houdt met winst aansluiting op ranglijst

11-03-2007

Na wekenlange teistering door Pluvius, die de regen dikwijls met bakken vol over ons en de sportvelden neer liet dalen en hoewel de diverse grasmatten niet in optima forma zijn, rolde de bal eindelijk weer eens. Na een reeks van oefenpotjes trad Grol in competitieverband aan tegen Sportclub Markelo. De tegenstander die in hun thuisduel in de overtrokken bijgetelde extra speeltijd nogal verrassend met een remise ging strijken. De stand op de ranglijst verplichte Grol om in dit treffen alles uit de kast te halen en tevens de wrange nasmaak van de vorige ontmoeting uit te wissen. Grol had er in de beginfase duidelijk trek in.

Reeds in de 1e min. bracht Sander Nijhoff, Jean Paul Papen in stelling. Zijn schot verdween echter over de deklat. Aan de overzijde werd invaller doelman Marc Reinders aansluitend op de voorgaande actie op proef gesteld, maar gestrekt wist hij de inzet van Michiel Meiberg uit de bovenhoek te ranselen. Het talrijke publiek ging er eens lekker voor zitten, of staan zoals u wilt, in het heerlijke lentezonnetje. Dit beloofde wat voor deze middag. Nauwelijks was deze conclusie getrokken of de volgende mogelijkheid diende zich al aan. Bij een voorzet van Tom Kaak was Jean Paul net niet alert genoeg om dit buitenkansje te benutten en een fractie later kopte Lennard hoog in het kruis, van het zijnet wel te verstaan.

Tot de 12e min. moest de Grol aanhang wachten voor het kon juichen. Een simpel rolletje van Lennard werd door keeper Rene Stoelhorst slecht weggewerkt, waardoor Tom Kaak de bal voor het intikken had en de 1-0 op het scorebord bracht. Lang kon de thuisploeg niet van de voorsprong genieten. Nadat eerst Marc Reinders adequaat optrad en de reddende engel werd bij een actie van Edwin Landeweerd, vervolgens met de voet redding bracht op een inzet van Joran Krabbenbos, kreeg Markelo in de 16e min. een vrije trap te nemen. Martijn Haverslag trapte de bal diagonaal van buiten de zestien onhoudbaar voor Marc in de verre bovenhoek en bracht hiermee de partij weer in evenwicht. Even later moest Björn de noodrem hanteren, waarmee hij voor Edwin Landeweerd een vrije doorgang belette, ten koste van een gele prent. De wedstrijd kwam hierna in een rustige fase, er gebeurde niet veel aan weerszijden. Tot een superieur spelende Lennard met een lepe pass Tom Kaak in de gelegenheid stelde zijn tweede treffer van deze middag aan te tekenen. Tom faalde niet en met een simpele intikker gaf hij keeper Stoelhorst het nakijken. Op slag van rust tikte Lennard zelf een assist van Tom Kaak te zacht in, anders had ook hij een vermelding op de scorelijst gekregen.

Even zag het er in de rust naar uit dat het duel gestaakt zou worden i.v.m. een blessure van scheidsrechter Barrett. Deze beet echter nog eens stevig op zijn tanden en zette de wedstrijd voort. Amper drie minuten was de tweede helft oud of de uiteindelijke einduitslag kwam op het bord. Na een vlotte combinatie speelde Sander Nijhoff de bal op Björn Koldewey die vervolgens Tom Kaak betrok in de actie. Op de inzet van de laatste tastte de uitglijdende keeper mis, waardoor de bal in de verre hoek verdween, 3-1.  De partij zakte geleidelijk in, de gasten bleken ondanks hun fysieke inbreng tot weinig of niets in staat, terwijl binnen het team van trainer Andre Simmelink de gemakzucht binnen sloop. Eigenlijk was de wedstrijd gespeeld, echt grote kansen deden zich niet meer voor, ondanks dat Grol meer ruimte kreeg door een alles of niets spelende tegenstander.

Deze ruimtes werden onvoldoende benut, zeker o.a. in de 87e min. toen Sander Nijhoff een honderd procent kans kreeg na goed voorbereidend werk van Tom Kaak die niet zelfzuchtig was en zijn medespeler in staat stelde het vertrouwen in zijn scorendvermogen op te krikken. Helaas stond Rene Stoelhorst met attent keepen en zijn vingertoppen succes in de weg. Grol buitte de mogelijkheden in de tweede helft onvoldoende uit en ging te vaak mee in het fysieke spel van de gasten. Overigens werd terecht Lennard Walterbos tot Man of the Match uitgeroepen. Trainer Simmelink gunde de uitstekend spelende middenvelder in de slotfase de terechte publiekswissel.

Speelronde: 17.

Scheidsrechter: dhr. V.L. Barrett uit Deest.

Eindstand: 3 - 1

Ruststand: 2 - 1

Scoreverloop: 12e min. 1-0. Tom Kaak, 16e min. 1-1, Martijn Haverslag, 32e min. 2-1. Tom Kaak, 48e min. 3-1, Tom Kaak.

Gele kaarten: Björn Koldewey (Grol) en Martijn Haverslag (Markelo).

Rode kaarten: geen.

Afwezig bij Grol: Juliën Harbers, Jorrit Bomers, Kevin Stöteler, Erwin van de Wolfshaar, (allen geblesseerd) en         Dennis Dibbets. Tom Groot Kormelink en Frank Oosterholt, geschorst.

Pupillen van de week: Wietske Rooks en Joy te Vogt (Grol E7).

Sponsor wedstrijdbal: Steentjes Makelaars uit Groenlo.

Man of the Match: Lennard Walterbos.

Bijzonderheden: ontbrekende ballenvangers werden amper gemist.

Opstelling Grol 1:

Doel: Mark Reinders

Achter: Patrick Blanckenborg, Jonathan Lammers ( 53e min. Tom Klein Zeggelink), Wouter Scharenborg, Jorrit Splithof.

Midden: Björn Koldewey ,Joost Frank, Lennard Walterbos (89e min. Christian Pillen), Jean Paul Papen (76e min. Kevin Schuurmans).
Voor: Tom Kaak, Sander Nijhoff.

Uitslagen afgelopen zondag 11 maart.:

ATC’65 - Heino                                     3-0

Rigtersbleek - PH                                  2-0

DOS’19 - Berghuizen                             1-0

Grol - Markelo                                      3-1

De Zweef - Tubantia                              0-1

De Tubanters 1897 - Vogido                   2-0

Programma zondag 18 maart a.s.:

Rigtersbleek - ATC’65

DOS’19 - Heino