SKVW D3C – sv Grol D4 (1-1)

25-02-2007

Afgelopen zaterdag stond de eerste competitiewedstrijd na de winterstop weer op het programma voor de talenten van Grol D4. Een paar dagen voor de aftrap was al duidelijk dat het lastig zou worden een volledig elftal bij elkaar te krijgen. Nadat de begeleiding er alles aan had gedaan het team compleet te krijgen, zat er niks anders op om met 10 spelers aan te treden.

De opstelling zag er als volgt uit: op doel Floris. In de verdediging: Remco M., Remco H., Harm en Patrick. Op het middenveld: Eva, Fedde en Pim. En voorin: Maikel en Ron.

Om 8.30 u. gaf de scheidsrechter het beginsignaal. Het werd al snel duidelijk dat SKVW profiteerde van hun man-meer situatie. Een aantal aanvallen strandden (gelukkig) op onze keeper Floris. Niet lang daarna kreeg Grol grip op de wedstrijd, maar echt grote kansen werden niet gecreëerd. Toch bleven de jongens en dame goed voor elkaar werken, om in ieder geval het doel schoon te houden.

In de eerste helft werd er niet meer gescoord. In de rust, onder het genot van ranja, beseften de spelers dat er misschien wel een stuntje gemaakt kon worden met 10 man. Vol goede moed werd er begonnen aan de 2e helft. Het speelbeeld veranderde niet veel en de kansen volgden elkaar over en weer op. Totdat de spits van SKVW werd weggestuurd. Remco H. zette zeer professionele schouderduw in, maar de scheids keurde deze actie af en aangezien dit in het zestien meter gebied afspeelde, legde hij de bal op de stip. De nemer faalde niet en zo keken we tegen een (niet verdiende) 1-0 achterstand aan. De coaches besloten de laatste 10 minuten op alles of niets te gaan spelen. Achterin werd het 1-op-1 gezet en Patrick schoof door naar de voorste linie. De kansen bleven nog steeds heen en weer gaan, maar vlak voor tijd zorgde Patrick ervoor dat de bal bij Ron kwam en deze legde de bal precies klaar voor Pim, zodat hij de zeer verdiende gelijkmaker binnen kon schieten. Na dit doelpunt werd er nog geprobeerd de overwinning eruit te slepen, maar dit mocht niet meer baten. Al met al kunnen we zeggen dat we met 10 man zeer goed hebben gepresteerd.