Grol wint van NEO Borne en Gerard Bos

15-01-2007

GROENLO - Het eerste team van de s.v. Grol heeft afgelopen zondag de eerste wedstrijd in het kalenderjaar 2007 gewonnen. Het betrof weliswaar een oefenwedstrijd, maar de daarin behaalde klinkende overwinning van 5 - 1 werd wel behaald tegen het eerste team van NEO uit Borne, oftewel de club waar oefenmeester Gerard Bos uit Haaksbergen momenteel werkzaam is.

De wedstrijd werd gespeeld op het kunstgrasveld van de voetbalvereniging Bornerbroek, behorende tot de gemeente Almelo.

Voormalig Groltrainer Gerard Bos verloor met NEO Borne met 5-1 van Grol.

Naast het weerzien met de succesvolle Groltrainer uit de afgelopen vier seizoenen, speelde Grol tegen NEO, dat in de Twentse derde klasse van de KNVB aan de leiding gaat met 32 punten uit 13 wedstrijden, een verdienstelijke wedstrijd.

Bij Grol ontbraken een zestal basisspelers vanwege blessure- of andere redenen, te weten: Frank Oosterholt, Wouter Scharenborg, Juliën Harbers, Tom Klein Zeggelink, Tom Kaak en Jorrit Bomers.

Deze afwezigheid was voor Groltrainer André Simmelink een aanleiding om een aantal spelers van de garnituur nummer 12 tot en met 20 gedurende 2 x 45 minuten aan het werk te zien. Onder hen Kevin Schuurmans en Christian Pillen.

In de eerste helft bood NEO nog goede tegenstand, hetgeen ook tot uiting kwam in de ruststand: 1-1, maar in de tweede helft had Grol weinig moeite met de koploper van de derde klasse B.

Bij Grol scoorden Sander Nijhoff (2x), Lennard Walterbos, Björn Koldewey en Erwin van de Wolfshaar. Opmerkelijk bij deze wedstrijd was nog weer eens om te zien dat de technische voetbalkwaliteiten van een aantal Grolspelers op kunstgras veel beter uit de verf komen dan op natuurgras.

Bovendien bleek in de tweede 45 minuten nog eens dat de dit seizoen erg goed spelende vleugelverdediger Tom Groot Kormelink ook heel goed uit de voeten kan in het centrum van de verdediging of als verdedigende middenvelder.

Wanneer de gesteldheid van de velden het toelaat, speelt Grol 1 zondag 21 januari a.s. thuis tegen DCS 1 uit Zevenaar.

Inmiddels heeft de KNVB ook al de eerste inhaalwedstrijd voor de hoofdmacht van Grol vastgesteld, te weten op zondag 4 februari a.s. in Denekamp tegen Dos ’19 1.

De verwachting is verder dat de inhaalwedstrijd in Enschede tegen Rigtersbleek 1 wordt vastgesteld op zondag 11 februari a.s.