Bronzen Bal vermist uit herdenkingszuil

08-12-2006

GROENLO – In het weekend van 2 en 3 december is de herdenkingszuil voor overleden sporters ontdaan van de bronzen bal. Dit monument staat vlakbij de ingang van sportpark ‘Den Elshof’ en elk jaar worden er bloemen gelegd ter nagedachtenis aan overledenen die op sportpark ‘Den Elshof’ actief waren. “Misschien dat door een geintje de brozen bal uit de zuil is losgeraakt, maar hij kan natuurlijk ook gestolen zijn”, zegt Rob Porskamp, beheerder van het sportpark. “Ik heb inmiddels aangifte gedaan bij de politie van de vermissing. De bal heeft voor ons grote emotionele waarde en de vermissing treft ons diep. Ik hoop dat de bal terug bezorgd wordt. Mocht het een uit de hand gelopen geintje zijn, laten ze hem dan tenminste anoniem in de hal terugleggen.”