Longa D4 – Grol D3

20-11-2006

“Aan de stand waren we niets meer dan verplicht om de drie punten mee te nemen naar Groenlo. Het ging niet zo makkelijk als we gedacht hadden. Voor het meren deel was het de eerste keer dat we op kunstgras speelden, Longa was daarmee in het voordeel. Wij speelden bijna continue op hun helft, maar de eind passen kwamen niet goed aan doordat de bal steeds te ver door schoot, met de rust stonden we wel terecht met 0-1 voor door een fraaie treffer van Jesse Giesen. In de pauze was iedereen ervan bewust dat het niet goed ging met het passen, maar door dit uit te leggen waarom het fout ging, ging iedereen met vol vertrouwen de tweede helft in. In de tweede helft waren de passen beter verzorgt en werd er ook meer gescoord, Sil Brockötter scoorde twee maal, Bas te Brake een maal en Dirk Stortelder ook een maal, die het geluk niet op kon want hij scoorde voor de eerste keer.

Na de wedstrijd bleek dat de scheidsrechter heel onsportief was geweest naar een van onze spelers en dat dit gezegde zeer op zijn plaats is,”de scheidsrechter was het voorbeeld om niet aan de boom te hoeven hangen om een eikel te zijn”

We zijn nu met nog twee wedstrijden te gaan, en waar we nog vier punten moeten pakken, op weg naar een kampioenschap, dat dan op negen december thuis behaald kan worden.”