Longa F10 - Grol F5

12-11-2006

Het is zaterdagmorgen, de 11e van de 11e. De hele nacht heeft het geregend en er waait een frisse wind op sportpark Den Elshof, waar alle thuiswedstrijden zijn afgelast. Het team van Grol F5 staat daar al vroeg klaar voor vertrek naar Lichtenvoorde, waar de wedstrijden op kunstgras en gewoon gras allemaal nog doorgaan.

Onze eerste wedstrijd op het mooie veld met kunstgras begint om 8.30 uur. Blijkbaar is dat voor Grol F5 nog een beetje te vroeg, want de verdediging is nog niet helemaal wakker. Al snel is het 1-0 voor Longa. De uitstekend keepende Jelle weet echter vele schoten van Longa tegen te houden en zorgt ervoor, dat het bij die ene goal van Longa blijft.

Later in de eerste helft weet Björn een paar keer Jelmar en Twan weg te sturen met een goede pass. Gelukkig schiet Twan nog vòòr de rust de gelijkmaker erin : 1-1.

Na de ranja en donderspeech van Richard, Iris en Myron gaat het veel beter.
De verdedigers Stan, Teun en Gijs vormen nu een sterk blok, waar geen Longa-speler meer doorkomt. Pam en Sven proberen de voorhoede te bereiken met korte of lange passen. Een aantal keren lukt dat goed. Dan krijgt Jelmar een goede kans om te scoren en ….ja hoor, het lukt hem weer. Na de mooie goal volgt uiteraard de welbekende Jelmar-beweging: als een vliegtuig terug rennen naar de middellijn. Het staat 1-2.

Vlak voor het eind volgt nog een mooie actie van Twan. Met een lange run loopt hij door de hele verdediging van Longa en komt alleen voor de keeper. Zijn schot gaat erin en zo brengt hij de eindstand op 1-3. Ondanks het slechte weer wordt het dus toch nog een prachtige dag.