Verslag van FC Trias E5 – Grol E7

22-10-2006

Met de moeders van Merijn Everink en Joris Oostendorp als chauffeurs vertrokken we zaterdag op zaterdag 21 oktober 2006 om 9.15 uur naar Winterswijk.

Om precies 10.00 uur begon de wedstrijd onder leiding van een echte scheidsrechter (geel shirt, zwarte broek en zwarte kousen en natuurlijk een horloge en goed klinkende fluit).

Ondanks dat we ons goed hadden warm gelopen (en geschoten) kwamen we na 5 minuten met 1 – 0 achter. Dat stond keeper Joris Oostendorp helemaal niet aan.

Het hele team schrok er wakker van en vooral de aanvoerder van vandaag Merijn Geverink zorgde ervoor dat we heel goed in ons spel kwamen. De 1-1, 1-2 1-3 en 1-4 kwamen van de voeten van Merijn. Met rappe sprints in de ruimte en slimme bewegingen scoorde hij er op los. Ook Maarten Wolters speelde sterk en gaf goeie ballen af en scoorde nog voor de rust de 1-5 en de 1-6.

Het was jammer dat Wietske Rooks en Inge Hulshof zich hadden afgemeld, maar we hadden voor vandaag een prima vervanger namelijk Bas Lurvink van de E9. Hij zorgde ervoor dat de achterhoede goed stond en schoot ook prima op het doel van de tegenstander. Samen met Joyce te Vogt zorgden zij er voor dat Trias er voor de rust niet meer aan te pas kwam.

In de rust gaven de leiders Luc te Veluwe en Paul Overkemping de spelers alleen maar complimenten voor het goede spel. Het was zelfs jammer dat Hayri Yaman, in de tweede helft keeper, bij een goede actie niet een doelpunt had gemaakt.

De tweede helft begon zoals de eerste helft was geëindigd, namelijk Merijn maakte vanaf de aftrap 1-7 en even later ook de 1-8. Hij scoorde zelfs met zijn linker been.

Joris Oostendorp, hij was in de eerste helft keeper, maakte er vervolgens met een prachtig schot 1-9 van. Hierna kreeg Trias ook nog kansen, omdat E7 deze weelde dit seizoen nog niet had meegemaakt. Trias scoorde nog 3 keer maar Grol ook nog drie maal (en wie ook weer: juist ja Merijn). In totaal scoorde hij 11 van de 14 goals. Een prima prestatie omdat hij ook nog heel hard werkte voor het hele team.

Het goede voetbal is vooral ook te danken aan het vuile werk dat op het middenveld wordt opgeknapt door Liz Olyslager en door het heel goed afgeven en voorzetten van de ballen door haar.

Door dit resultaat stijgen we behoorlijk in de stand van de competitie en zien we uit naar de wedstrijd van komende zaterdag, namelijk Grol E7 tegen MEC E2 (uit Miste bij Winterswijk), 9.00 uur op het sportpark Den Elshof in Groenlo.