FC Eibergen F3 – Grol F5

09-10-2006

Zaterdagochtend om 9.05 uur vertrekt Grol naar Eibergen. Eerst zijn de spelers nog redelijk rustig in de auto’s, maar dat duurt niet lang, ze kwebbelen er vrolijk op los, hebben ze energie over, zijn het zenuwen of is het een gewoonte? Hoe dan ook, gezellig is het wel en ook bespreken alvast met elkaar de wedstrijd, wat wordt de opstelling en de beste tactiek om te winnen?

Eenmaal op sportpark aangekomen vliegen ze richting kleedkamer en staan ze binnen een paar seconden op het veld, echte voetbalfanaten dus.

Eerst wordt er een paar keer op het doel geschoten, hierna gaat Iris met hun warmlopen, paar keer op en neer over de breedte van het veld, daarna wordt er nog even een in een kring overgespeeld.
Om 9.40 uur wordt de opstelling bekend gemaakt en om 9.45 uur klinkt het fluitsignaal voor het begin van de wedstrijd.

Grol speelt fel, toch krijgt Eibergen in eerste instantie de meeste kansen, maar Jelle is goed wakker, hij zorgt er dan ook voor dat geen een bal het doel in komt. Stan die in de verdediging staat weet wat hij moet doen, weg met die ballen, naar de andere kant van het veld. Twan en Jelmar, die voorin staan, proberen de bal ook voorin te houden, dit lukt hen op een gegeven moment heel goed, zelfs Jelmar weet vanaf een behoorlijke afstand het eerste doelpunt te maken, 0-1!  En als Jelmar scoort maakt hij, rennend en lachend, vliegende bewegingen, hij komt alleen nog niet van de grond af.

De bal blijft goed voorin, Jelle begint het rustig en koud te krijgen.

Gijs en Teun die achterin staan, kregen het ook wat rustiger, maar ze bleven alert en de ballen die hun kant op kwamen waren dan ook gauw weer weg. Teun ging dan op een gegeven moment iets meer op het middenveld spelen.

Na een kwartier spelen was het Sven die een mooie voorzet gaf aan Jelmar, en jawel, 0-2!

In de laatste minuut voor rust, was het Eibergen die een doelpunt scoorde, 2-1.

De spanning kwam weer terug bij de spelers en leid(st)ers.

Toen was het tijd voor ranja!
Na de rust werd er gelijk door beide teams weer hard gevochten.

De ranja en de rust had bij Pam een goed effect, al gauw scoorde zij een doelpunt, 1-3!

Richard, Myron en Iris voelden zich alweer iets meer ontspannen, ze bleven natuurlijk wel goed coachen, want er moesten voor het doelsaldo, waardoor we tweede staan, nog wel een paar doelpunten bij.

Sven luisterde blijkbaar goed naar de woorden van de leiders, al gauw scoorde hij ook, 1-4!

Grol begon steeds meer aanvallend te voetballen, zelfs de verdediging werd aanvallend, hierdoor zag Eibergen een kans om te scoren, 2-4.

Na de aftrap bleven Gijs, Teun en Stan toch maar een beetje achterin spelen, want dit mochten we niet meer verliezen.

Jelmar scoorde er ook nog maar een bij, 2-5, weer vloog hij lachend over het veld. Twan wilde ook graag nog een keer scoren, normaal doet hij dit ook elke wedstrijd, dus dat moest vandaag ook nog maar even gebeuren, gauw werd het dan ook 2-6!

Nu dacht Grol dat de wedstrijd wel was beslist en ook wel bijna afgelopen zou zijn, Eibergen zag dit, en scoorden nog een doelpunt, 3-6.

Na twee minuten was het einde wedstrijd. De drie punten voor Grol gingen mee naar huis!

Volgende week moeten we tegen de koploper, Hoeve Vooruit.
Om 11.00 uur spelen we thuis en strijden we om de eerste plaats.