Grol 1 - Grolse Boys 1 om het Kampioenschap van Groenlo

14-08-2006

Op zaterdag 19 augustus a.s. zal de traditionele voetbalwedstrijd Grol 1 tegen Grolse Boys 1 worden gespeeld om het kampioenschap van Groenlo. De wedstrijd vindt deze keer plaats op het sportpark ‘Den Elshof’ aan de Oude Winterswijkseweg, oftewel de thuishaven van s.v. Grol en begint ’s middags om 14.30 uur.

Deze voetbalkraker is al vele jaren achtereen een terugkerende happening aan het begin van een nieuw seizoen. Ook wordt de opbrengst van de wedstrijd, aan iedere toeschouwer wordt een vrije gift gevraagd, altijd beschikbaar gesteld aan een plaatselijk goed doel. De opbrengst van de vrije giften wordt door de beide Groenlose voetbalverenigingen zelf aangevuld met een donatie vanuit de clubkas. Dit jaar gaat het totaalbedrag vervolgens naar de organisatie Wereldwinkel, afdeling Groenlo.

Overigens is het dit jaar voor de eerste maal dat de plaatselijke voetbalderby is opgenomen in het programma van de Grolse Kermis, die zoals bekend in het komende weekend van zaterdag 19 tot en met dinsdag 22 augustus a.s. wordt gehouden.

Na afloop van de wedstrijd zal tijdens een gezellig samenzijn in het sportcafé op het Grolse sportpark de wisselbeker worden uitgereikt aan de winnaar.