Supersport Feyenoord wint Marveld-C toernooi

21-05-2006

GROENLO – Supersport Feyenoord en Ajax speelden de finale in het 17e Marveld C-toernooi (2006). Omdat de wedstrijd met 1-1 onbeslist bleef, werd deze verlengd met twee keer zeven en een halve minuut. In de tweede helft van de verlenging scoorde Supersport Feyenoord 2-1 en won daarmee de felbegeerde bokaal, een bungalowweekend op Marveld, 230 euro verteringsgeld, een windjack en een reiskoffer. Zingend en dansend, zoals de toeschouwers hun het gehele weekend hadden gezien, kwamen de Zuid Afrikaanse jongens naar voren om hun prijs in ontvangst te nemen.
Twaalf jeugdteams van Europese topclubs streden gedurende 3 dagen in 2 poules om de hoofdprijs.

De motivatieprijs werd uitgereikt aan Pascal Brockötter van s.v. Grol. Daarmee verdient hij een paar voetbalschoenen die hem zeker verder zullen motiveren. Wouter Pillen kreeg een prijs voor ‘de meest waardevolle speler van s.v. Grol’ en kreeg uit handen van trainer Gerard Bos (vertrekkende trainer Grol 1) een reischeque ter waarde van €275,-.

Beste keeper van het toernooi was Sherwyn Naicker van Supersport Feyenoord en beste speler van het toernooi is geworden Samuel Saiz Alonso van Real Madrid. Er waren maar liefst twee twee topscoorders, te weten de nummer 9 van Manchester: Nicky Atose en van Supersport Feyenoord Simphiwe Nkosi.

Ondanks het slechte weer kan de organisatie wederom terugkijken op een zeer geslaagd toernooiweekend. Ook de ploegen waren zeer tevreden en de meesten hebben te kennen gegeven graag terug te willen komen naar Groenlo.

Eind uitslag
1. Supersport Feyenoord