SV Grol 1 kampioen 3e klasse C

14-05-2006

OENLO - Na een spannende wedstrijd tegen “aardsrivaal” Longa is Grol 1 kampioen geworden in de 3e klasse C. Gendringen 1 heeft de laatste uitwedstrijd tegen HC 03 ‘1 verloren. Grol kwam hierdoor 1 punt boven Gendringen uit.

Al na elf minuten zette topscoorder Sander Nijhoff 1-0 op het scorebord. In de 43e minuut liep Kevin Stöteler een rode kaart op na een actie in het zestien meter gebied van Longa. Toch werd de eerste helft afgesloten met 2-0, nadat Sander Nijhoff in de blessuretijd nog een doelpunt maakte.

In de wetenschap dat Gendringen op dat moment achter stond met 0-2 begon Grol actief aan de tweede helft met één man minder. In de 68e minuut vocht Longa zich terug met een doelpunt van Michael Staring. De winst bleef echter behouden en werd versterkt met 3-2 door Bjorn Koldeweij.

Na het eindsignaal en het definitieve bericht dat Gendringen deze zondag geen punten had verdiend werd er feest gevierd op het Grolveld.