Grol wint inhaalduel tegen Bon. Boys met 2-1

07-04-2006

HAAKSBERGEN - De hoofdmacht van Grol heeft afgelopen donderdag in Haaksbergen het inhaalduel tegen Bon. Boys met 1-2 gewonnen. Op het sportpark ‘De Greune’ werd ’s avonds om 20.00 uur afgetrapt, hetgeen betekende dat het publiek een lichtwedstrijd kreeg voorgeschoteld.

Grol trad aan in dezelfde formatie als in de thuiswedstrijd tegen Gendringen, die zoals bekend in een teleurstellende 2-2 eindigde. Alleen hadden de beide vleugelverdedigers Jeroen van Dalen en Tom Groot Kormelink van plek gewisseld. De ploeg van trainer Gerard Bos had het van meet af aan erg venijnig en bij vlagen bijzonder irritant spelende Bon. Boys al na acht minuten spelen op achterstand kunnen zetten. Een snelle aanval bereikte Wouter Scharenborg op rechts, die vervolgens de bal panklaar legde voor spits Kevin Stöteler, die helaas vrij voor de goalie van de Haaksbergse ploeg faalde. Deze misser bleef Grol de gehele wedstrijd achtervolgen.

Bon. Boys werd nog fanatieker in de rechtstreekse duels, waardoor Grol de meeste fouten ging maken bij de eerste balaanname. Daarnaast werd veel te veel de lange bal gehanteerd en daarvan moet een voetballende ploeg als Grol met ook nog eens veel techniek in de bagage het juist niet hebben.

Na een 0-0 ruststand kwam het in die fase stormachtig spelende Bon. Boys in de 19e minuut van de tweede helft op een 1-0 voorsprong. Vier minuten later was het al gelijk toen de goalie van Bon. Boys een loeiharde vrije trap van de goed spelende Frank Oosterholt niet klemvast kon krijgen, waardoor de toestormende Wouter Scharenborg de bal hoog in de touwen kon jagen. Dezelfde Frank Oosterholt had ook een belangrijk onderdeel in de tweede en winnende treffer van Grol, die pas in de 48e minuut van de tweede helft en dus ruim in de blessuretijd viel. Oosterholt wist met een vrije trap het hoofd van Tom Kaak te bereiken, die met een wereldgoal de 1-2 op het scorebord liet prijken. Een enorme ontlading derhalve voor de Grolploeg en tevens een mooie opsteker met het oog op het nog af te werken verdere competitieprogramma.

Overigens had trainer Bos in de slotfase de beide spitsen Kevin Stöteler en Sander Nijhoff al naar de kant gehaald en was de beste Grolspeler op het veld Tom Kaak naar de spits gedirigeerd. Al met al een erg belangrijke overwinning, die de Grolploeg weer op de tweede plaats van de rangschikking in de derde klasse C doet belanden met slechts één puntje achterstand op koploper Gendingen.

Zondag 9 april a.s. staat de uitwedstrijd tegen Ulftse Boys op het programma.

Opstelling Grol tegen Bon. Boys:

Doel: Mark Reinders;

Achter: Tom Groot Kormelink, Frank Oosterholt, Patrick Blanckenborg en Jeroen van Dalen;

Midden: Jalal Essbai, Wouter Scharenborg, Tom Kaak en Björn Koldewey (77e min. Jean-Paul Papen);

Voor : Sander Nijhoff (81e min. Lennard Walterbos) en Kevin Stöteler (65e min. Jorrit Bomers).