Grolbestuur heeft voorstel gemeente in beraad

05-04-2006

Het bestuur van de sportvereniging ‘Grol’ buigt zich al enkele weken over het voorstel van de gemeente Oost Gelre met betrekking tot de verplaatsing en dus de nieuwe situering van het tenniscomplex van de Groenlose Tennisclub GTC.

Het college van burgemeester en wethouders van Oost Gelre heeft de bestuurders van Grol voorgesteld om het meest oude trainingsveld (achter veld 2) in ruil af te staan voor een compleet met nieuwe verlichting en omheining aangelegd kunstgrasveld op één van de overige velden op het sportpark ‘Den Elshof’ aan de Oude Winterswijksweg.

Op het trainingsveld, dat daarmee in eigendom overgaat naar de gemeentelijke overheid, zouden dan vervolgens zeven tennisbanen en een clubhuis kunnen worden gerealiseerd ten behoeve van de plaatselijke GTC.

Het Grolbestuur wil vooralsnog niet ingaan op de inhoud van de schriftelijke reactie op het voorstel van het gemeentebestuur, alsmede op het door het college van burgemeester en wethouders verzochte en door de Grolse voetbalclub bij te voegen pakket van eisen.

“In dit stadium lijkt het ons wenselijk om een en ander op bestuursniveau te houden. Zeker zolang wij niet weten hoe het college gaat reageren op ons pakket van eisen, zullen wij onze leden, onze directe buren en andere belangstellenden nog niet belasten met zaken, waarvan op dit moment de haalbaarheid nog niet exact kan worden ingeschat”, zegt Grolvoorzitter Theo Huijskes.

“Wel zullen wij een extra algemene ledenvergadering beleggen en met onze directe buren een bespreking plannen op het moment dat het gemeentebestuur heil ziet in onze ideeën, met andere woorden medewerking wil verlenen aan onze eisen.”

Dat het Grolbestuur niet stilzit, blijkt overigens ook uit het feit dat men zich al geruime tijd aan het oriënteren is op kunstgras. Zo was men met een delegatie, bestaande uit bestuursleden en vertegenwoordigers van enkele andere geledingen, op vrijdag 24 maart jl. op stap om diverse kunstgrasvelden te bekijken. Zo werden de kunstgrasvelden van GVVV en DOVO Veenendaal aan een inspecterend oog onderworpen en reisde men vervolgens door naar Almere voor het bekijken van de kunstgrasvelden van FC Omniworld om daar vervolgens aansluitend de competitiewedstrijd FC Omniworld - De Graafschap (op kunstgras) bij te wonen.

Een delegatie van S.V. Grol inspecteert het kunstgras van FC Omniworld in Almere.