Grol D5 - Markelo D2

03-04-2006

Grol D5 ontsnapt aan winst.

Zaterdag 1 april stond er een belangrijke wedstrijd voor de talenten van Grol D5 op het programma. Er moest gestreden worden tegen een van de topploegen uit de competitie. Markelo D2 kwam op bezoek. Het goede spel van de afgelopen weken had tot gevolg dat er in de pers al hevig gespeculeerd werd over een eventuele stunt.

Vooraf aan de wedstrijd was er enige commotie over het wel of niet opdagen van de tegenstander. Vijf voor 10 was de tegenstander nog niet gesignaleerd en Grol D5 begon al te denken aan 3 gratis punten. Maar op 1 april kan van alles gebeuren en om vijf over tien stond iedereen paraat op het eerste veld! Victor Wicherink analyseerde de tegenstander en kwam tot de conclusie dat de meeste toch snel een kop groter waren. We moeten ze te grazen nemen met positiespel, fanatisme en technische hoogstandjes adviseerde Victor aan zijn teammaten.

Na het fluitsignaal van scheidsrechter Edwin Tuller begon Grol meteen enthousiast en fanatiek aan de wedstrijd. Dit had tot gevolg dat Markelo het eerste kwartier volledig onder druk stond en zich geen raad wist met de geoliede machine SV GROL D5. Het kwam tot flinke kansen die helaas niet allemaal benut werden. In de 15de minuut kwam Rowan Klein Goldewijk in het team en liet zijn schoenen spreken na uitstekend voorwerk van het hele elftal. Na een counter met een gemiddelde van 17 km. per uur ronde hij een voorzet prima af. De assist kwam op naam te staan van Ken Wolters. Helaas verzuimde Grol de score uit te bouwen.

Met een 1-0 voorsprong dook het elftal de kleedkamer in en genoot men van een bekertje ranja. De tweede helft begon Grol minder sterk dan de eerste. Wellicht was de afwezigheid van coach Willem vandaag een psychische klap voor de jonge spelers. Markelo wist tot drie keer toe te scoren op een vrijwel identieke manier. De bal werd door een lang mannetje uit Markelo drie keer in de rechterhoek geplaatst. Onhoudbaar voor keeper Floris Geessinck. Over één van de goals ontstond nogal wat commotie, was het nou buitenspel of niet?

Tien minuten voor tijd pakte Grol de voetballende draad weer op en creëerde men enkele kansen. Dit resulteerde in een mogelijkheid tot scoren voor Eric Pos. De jonge spits wist de bal uitstekend af te ronden. Helaas werd het doelpunt onterecht afgekeurd op buitenspel. De laatste 10 minuten was het Grol die de lakens uitdeelde. Helaas mocht het niet meer baten. De scheidsrechter vloot af en totaal doorweekt van de regen zochten de talenten de kleedkamer op om het verlies te verwerken. Eindstand: 1-3.

Toch verdient het team groot respect. Het speelde met vlagen uitstekend en dit biedt vertrouwen voor de komende wedstrijden.