F1 begint goed aan de voorjaarscompetitie.

20-03-2006

Zaterdagmorgen 18 maart was het dan zover, er kon eindelijk weer eens gevoetbald worden. De wedstrijd tegen VVG’25 uit Gaanderen stond op het programma. Dat het een moeilijke klus zou worden stond als een paal boven water want onze tegenstanders waren ongeslagen kampioen geworden in de 1e klasse van najaarscompetitie met maar liefst meer dan 100 doelpunten voor en slechts 4 tegen en dus gepromoveerd naar de hoofdklasse. Ook konden we vandaag geen beroep doen op Colin Dibbets en Luuk Waenink die beiden met griep op bed lagen. Jongens namens Grol F1 van harte beterschap! Omdat de wedstrijd van Grol F2 afgelast was hadden we in Maikel Sonderen en Kjell Berentsen een tweetal waardig vervangers. Omdat VVG ook de mooie blauw witte kleuren dragen mochten we aantreden in het geweldige AC Milan tenue. De shirts waren een beetje te groot maar mede door de geweldige hulp van Sabine hadden we allemaal de mouwen netjes opgerold en het shirt keurig in de broek.
Al direct na de aftrap van de eerste helft zette VVG druk. Enigszins overdonderd door dit geweld verlamde de ploeg van Grol. Een eerste doelpoging van VVG kon dan ook niet gestopt worden door keeper Maikel  en de 1-0 achterstand was een feit. Hierna kwamen we iets beter in het spel en na een mooie vrije bal van Gijs Meuleman die prachtig door de VVG keeper uit het doel werd geranseld mochten we de eerste corner van de wedstrijd nemen. Gymon Legro trapte de bal strak voor het doel waarna Tim Penterman via een van de verdedigers van VVG de bal achter de doelman plaatste, de 1-1 was een feit. Twee minuten later was het Kjell Berentsen die met een schitterende trap Pim Westervoorde bereikte en de bal in een keer op doel knalde via de laatste man van VVG viel de bal in de benedenhoek 2-1 voor ons. De kampioenen uit Gaanderen gingen niet bij de pakken neer zitten en nog voor de rust maakte hun spits het mooiste doelpunt van de wedstrijd met een prachtig afstandschot waarbij zelf Edwin van de Sar kansloos was geweest betekende dat de stand weer gelijk was 2-2. Nadat in de rust Peter en Rob de nodige technische aanwijzingen hadden gegeven begonnen we vol nieuwe energie aan de tweede helft. Nog voordat de vele supporters weer langs de lijn stonden was het Tim Penterman die met een bekeken bal de keeper het nakijken gaf 3-2. Direct hierna werd laatste man Kjell, die een bijzonder goede wedstrijd speelde, gepasseerd door de razendsnelle VVG spits maar omdat zijn teamgenoot Maikel keurig zijn doel verkleinde plaatse hij de bal op een haar na naast de goede kant van de paal. Uit de tegenaanval was het de nog niet geheel van griep herstelde Jur Pasman die de bal ontving van Wiebe Porskamp en uit een onmogelijke hoek de bal in het doel prikte 4-2. Ook hierna gaven de blauwwitten uit Gaanderen het nog lang niet op en moest Maikel een aantal malen goed optreden om een tegendoelpunt te voorkomen. Tegen het einde van de wedstrijd mochten we nog een aantal corners en nemen en uit een van deze hoekschoppen was het Tim die met een schitterende voetbeweging de bal vanuit de lucht direct in het netje legde 5-2. Deze klap kwam VVG niet meer te boven en hadden we nog meer doelpunten kunnen maken na een aantal prachtig uitgespeelde aanvallen. Uiteindelijk bleef het een iets wat geflatteerde 5-2 overwinning maar de eerste 3 punten zijn binnen. Volgende week weer een thuiswedstrijd en wel tegen de najaarskampioen uit de hoofdklasse AZSV F1 uit Aalten, ook dit beloofd weer een spektakelstuk te worden. We hopen dat Colin en Luuk dan ook weer van de partij zullen zijn zodat we er samen weer een mooie partij van kunnen maken. Voor de echte F1 fans op woensdag 29 maart spelen we in de kwartfinale van beker thuis tegen Longa’30 F1 om 18.30 uur. We nodigen hierbij iedereen van harte uit om ons aan te moedigen!