Spektakelstuk op Den Elshof Grol E4-Grol E5

18-03-2006

In een ware heldenstrijd wist de E4 afgelopen zaterdag drie belangrijke punten uit het vuur te slepen tegen een zeer gemotiveerde E5. Tijdens een wedstrijd waarin alles te vinden was, werden de vele toeschouwers op hun wenken bediend.

Al vroeg voordat de aftrap plaats zou vinden begon de ‘koude oorlog’ al op ons mooie sportpark. Beide teams vonden namelijk dat zij in het prachtige thuistenue van de sv Grol mochten spelen. Na een diepgaand onderzoek werd door Toon besloten dat de E5 in het thuistenue mocht aantreden en de E4 de gele tricots om hun schouders mochten hangen: een eerste tik van de E5 aan de E4 was uitgedeeld.
Beide teams begonnen fanatiek aan de warming-up en stonden dan ook te popelen om hun kwaliteiten op veld 2 te laten zien. Dit was meteen na de aftrap al merkbaar want de E4 kwam ijzersterk uit de startblokken. Na een eerste waarschuwingsschot was het na een vijftal minuten dan toch al raak: 0-1. De vele meegereisde toeschouwers konden hun geluk niet op.
De E5, zichtbaar aangeslagen door deze snelle treffer, probeerde zich nog op tijd te herpakken om erger te voorkomen. Dit lukt na een kwartier. Het stond ondertussen al wel 3-0 voor de E4 na enkele prachtige aanvallen, maar er was nog van alles mogelijk.

De kopjes gingen weer omhoog en men beseft dat er uit een ander vaatje moest worden getapt om kans te maken tegen deze Grolse topploeg. Dit pakte het team goed op, Ramon Lurvink liet zien dat een goede verdediger ook uistekend de opbouw kan verzorgen en bediende spits Bart Geverinck op maat. Deze kende het trucje van Floris Bekken zijn opa nog uitstekend en schoof de 3-1 achter doelman Joost!
Het spel golfde hierna op en neer. Onze eigen Nedved, Sil Dieker, veroverde samen met Timon Schurink veel ballen op het middenveld en hielp mee waar nodig was: een dikke pluim voor allebei! Dankzij veel kunst en vliegwerk van onze verdedigers, Merijn Geverinck en de eerder genoemde Ramon bleef de ruststand steken op een 3-1 voorsprong voor de E4. Er was in de 2e helft nog van alles mogelijk.
De ranja werd overgeslagen want de adrenaline raasde nog door het bloed heen van de beide teams. Er werd dan ook snel weer begonnen aan het verdere verloop van deze spannende wedstrijd.
Net als in het eerste bedrijf begon de E4 weer sterk. Na enkele flitsende aanvallen kon onze ‘rots in de branding’ doelman Joep Doppen de aanvallers van de tegenstander er niet van weerhouden de 4-1 en de 5-1 aan te tekenen. Joep keepte weer een ijzersterke pot vandaag. De supporters van de E5 gingen achter hun ploeg staan: ‘alles of niets!’ klonk het over ons frisse sportpark.

De aanval werd weer gezocht. Waarbij er telkens gebruik gemaakt werd van de snelheid van topspits Tom Reijrink. Wanneer Tom op volle snelheid licht is hij nauwelijks te volgen met het blote oog. Helaas ontbrak het vandaag bij Tom aan wat geluk, anders had hij het tij zeker nog kunnen doen keren.
Naar mate de tijd verstreek in het voordeel van de E4, zakte de moed in de schoenen bij de selectie van de E5. De tegenpartij maakte hier gebruik van door listig naar een 7-1 voorsprong uit te lopen. Ook middenvelder Dennis Klein Gebbink kon hier niks meer aan veranderen, hij hielp iedereen waar nodig was.
De wedstrijd eindigde dan ook in een 7-1 overwinning voor de E4. Volgens enkele leden uit het kamp van de E4 was de eindstand 8-1… maar die treffer viel toch echt buiten het laatste fluitsignaal…

Nog een compliment voor de E5, klasse! Op naar de volgende wedstrijd: uit naar RKZVC E2