Real Madrid 12e deelnemer op Marveldtoernooi

11-02-2006

Nadat op 8 januari j.l. tijdens de nieuwjaarsreceptie van de sv Grol al 11 van de 12 deelnemers gepresenteerd konden worden, is het de organisatie deze week gelukt om Real Madrid vast te leggen als de 12e deelnemer.

De eerste contacten werden reeds twee jaar geleden gelegd op een internationaal jeugdtoernooi in Frankfurt. Tijdens de afgelopen winterstop kwam alles in een stroomversnelling toen men op een toernooi op Tenerife in contact kwam met het begeleidingsteam vanF.C. Barcelona. Zij betitelden ons toernooi vorig jaar als een 5-sterren toernooi en ons toernooi werd derhalve door hen ook bij Real Madrid zeer sterk aanbevolen. Real Madrid wilde daarna zeer graag deelnemen aan ons toernooi en men nam begin dit jaar contact op met de organisatie.
Elf ploegen waren echter reeds vastgelegd en de toernooiorganisatie was reeds in onderhandeling met een drietal Italiaanse topclubs voor de laatste vacante plek. Deze week werd echter duidelijk dat de Italiaanse topclubs in het weekend van 19 t/m 21 mei van de Italiaanse bond de halve finales moeten spelen voor het Italiaanse kampioenschap. Zij kunnen derhalve niet op het Marveldtoernooi spelen. Juventus bood nog aan wel met een jonger team (onder 14) te willen komen, maar daar is de organisatie niet mee akkoord gegaan. De organisatie gaat voor de absolute top, althans voor ploegen die in principe bij de eerste vier kunnen eindigen. Dit betekende echter dat het alsnog mogelijk werd om met Real Madrid in zee te gaan. Een Europese topclub met een zeer sterke jeugdopleiding kon aan het al zeer sterke deelnemersveld toegevoegd worden.

Real Madrid neemt het in Groep B op tegen Feyenoord, Chelsea, Manchester United, FC Twente/Heracles en sv Grol.
In Groep A spelen Ajax, PSV, Supersport Feyenoord, Schalke '04, AZ en FC Barcelona. Het Marveldtoernooi wordt gespeeld in het weekend van 19 t/m 21 mei.