Chelsea en AZ debuteren op Marveldtoernooi

08-01-2006

Blije gezichten tijdens de nieuwjaarsreceptie van de sv Grol in het sportcafé op sportpark Den Elshof afgelopen zondag.

Het 100e clubblad werd gepresenteerd, voorzien van een cd met daarop Grol-liedjes en de organisatie van het Internationale Marveldtoernooi maakte het deelnemersveld bekend van de 17e editie van dit hoog aan geschreven prestigieuze jeugdvoetbaltoernooi, in het weekend van 19, 20 en 21 mei. ,,Om de spelers niet teveel te belasten, is in overleg met onder meer de leiding van de Nederlandse topploegen besloten, het toernooi over drie dagen te verdelen,” vertelde toernooivoorzitter Ben Bomers. ,,De eerste wedstrijden worden nu dus al op vrijdagavond gespeeld. Een en ander heeft natuurlijk hele grote gevolgen voor de organisatie. De opening op de vrijdagavond, het onderbrengen van de spelers, begeleiding en scheidsrechters, het verzorgen van de maaltijden, noem maar op. Op dit moment wordt hier hard aan gewerkt. Gelukkig zijn er ieder jaar enorm veel vrijwilligers, die ons bij alle activiteiten helpen.” De organisatie was er de afgelopen jaren trots op de vaderlandse top 3 te kunnen presteren. ,,Dit jaar kunnen we echter de gehele top vier presenteren want AZ komt ook,” vertelde een trotse Ben Bomers, die eveneens als nieuwe deelnemer aan het toernooi de absolute topper van Engeland aan kondigde; Chelsea. Daarnaast heeft de organisatie goede hoop dat op het toernooi voor het eerst een Italiaanse topploeg te aanschouwen zal zijn. ,,Welke, kunnen we nog niet verklappen, omdat het nog niet helemaal rond is. In Italië bepalen ze pas eind januari wat men gaat doen na het reguliere voetbalseizoen. Maar gezien de goede contacten die op dit moment lopen, hebben we goede hoop dat het voor elkaar komt.” De vele aanwezigen in het sportcafé waren getuige van de loting die tussen de eigen leden werd verricht. Enkele Grolvrijwilligers werden naar voren gehaald en verzocht de kokers uit de schaal te halen. De poule-indeling ziet er als volgt uit; In poule A komen uit PSV, Ajax, AZ, Schalke 04, Supersport Feyenoord, FC Barcelona. Poule B bestaat uit Feyenoord, FC Twente/Heracles, sv Grol, Manchester United, Chelsea en die Italiaanse topploeg.

Voorzitter Theo Huijskes keek in zijn Nieuwjaarstoespraak nog even terug naar het afgelopen jaar en op een eerste kennismakingsgesprek van het dagelijks bestuur van sv Grol met het voltallige college van B & W van de gemeente Oost-Gelre. Huijskes was positief gestemd over het gesprek, maar wilde er verder niet over uitweiden, dan dat er zaken aangekaart zijn die leven binnen het hoofdbestuur van sv Grol. ,,We hebben zaken ter tafel gebracht als het subsidiebeleid in de nieuwe gemeente, de privatisering van sportaccommodaties, subsidie voor een voetbaltoernooi van alle verenigingen binnen de gemeente Oost-Gelre, de bewegwijzering naar Den Elshof, en de aanleg van een kunstgrasveld.”

Voorafgaande aan de nieuwjaarsreceptie vond voor de 25e keer de Nieuwjaarsloop plaats. Het was de initiatiefnemer van dit gebeuren, de toenmalige hoofdtrainer van sv Grol, Chris te Winkel, die met behulp van de Compagnie Grolle het startschot mocht lossen en na afloop de prijzen uitreikte.

Uitslagen:

10 km: Algeheel

1. Christian Pillen (winnaar Ferry Froeling Bokaal)

2. Pascal Brockötter

1. Marco Wijcherink

2 .Robert Olijslager

3,5 km: Dames Algeheel

1. Inge Hulshof (winnaar Carel Cuppers Bokaal)

2. Laura van de Pol

3,5 km: A-jeugd

1. Bart Porskamp

2. Bas Huyskes