Grol MA1 kampioen!

18-12-2013

Zaterdag 14 december, al op de vroege ochtend vertrok de Meiden A van de Grol naar het wat mistige Enschede voor de kampioenswedstrijd tegen Vogido. Gesteund door de talrijke supporters die uit Groenlo meegereisd waren om ons aan te moedigen bij deze belangrijke wedstrijd. Het zou een spannende wedstrijd worden tegen een team van (katachtige) blondines uit Enschede.

Al na 2 minuten na het eerste fluitsignaal was het al spanning en sensatie op het Twentse kunstgras. Door een fantastische schijnbeweging en een goede uithaal maakte Inge de 0-1. Vogido werd wakker geschut en liet het er niet bij zitten, de bal werd snel heen en weer gespeeld en zij scoorden helaas de 1-1. Milou Groot Kormelink trok hierna een sprint met haar fantastische snelheid naar voren, de bal werd vanaf het midden voorgegeven en ze knalde de 1-2 erin na 7 minuten speeltijd. Door de prima keepende Lotte, met haar door MA1 betaalde lange keepersbroek, en door goed verdedigend werk wist Vogido niet meer te scoren. Grol bleef aanvallen vanaf alle kanten waarbij de snelle en technische middenvelder Laura ook haar kunsten vertoonde, zij maakte de 1-3 uit een indirecte vrije bal. Kelly scoorde nog voor de rust de 1-4 en 1-5, en hiermee gingen we met een fijn gevoel de rust in.

Na het gebruikelijke bekertje ranja en een heerlijke suikerversnapering van leider Ronald betraden de Meiden A weer de groene mat. Lang bleef het een mooie pot voetbal om naar te kijken, en Vogido haalde nog alles uit de kast om er een beter resultaat van te maken maar de grolmeiden bleven met verzorgd veldspel de betere ploeg. Het duurde tot aan de 82e minuut toen Yanique krachtig de bal vanaf de linkerflank naar voren schoot waarbij zij met speelsgemak de 1-6 binnenschoot. De zelfverzekerde Laura maakte nog een prachtig doelpunt in de 91e minuut, door een geweldig “lopje” over de keeper 1-7 een gedroomde eindstand en de kampioenstitel in de 1e Klasse is binnen.

Toen het fluitsignaal klonk barste het feest voor de Meiden A los, door teamspirit en een fantastisch leiderschap heeft de MA1 een topprestatie geleverd!

Lotte, Marlin, Deborah, Jamie, Joy, Carmen, Wietske, Inge, Saimi, Laura, Milou J, Lynn, Kelly, Milou GK, Yanique en leidertrio Rein, Astrid en Ronald bedankt .

De S.V. Grol mag trots zijn op deze jonge groep meiden.

Vol vreugde ontvingen zij een mooie beker en werd er gezongen en gefeest, op naar de Hoofdklasse!