Grol 1 verliest kansloos van Hoogland

08-12-2013

v.v. Hoogland - s.v. Grol   5 - 0

Op zondag 8 december ging s.v. Grol kansloos ten onder tegen v.v. Hoogland uit Hoogland dat in de gemeente Amersfoort ligt. Hoogland is een zeer grote club met meer dan 80 teams, ruim 1500 leden, en is in een aantal jaren tijd met een gouden lichting van de 4e klasse naar de 1e klasse gegaan. Inmiddels een stabiele 1e klasser en voor de eerste keer uitkomend in de regio Oost en dat bevalt hen, ondanks de grote reisafstand, goed.

Grol begon gehavend aan de wedstrijd. Zowel Wouter Pillen als Kai Ordelmans waren geblesseerd en daardoor moesten Simon Dibbets en Done Emaus in de basis aantreden. Na 25 minuten sloeg het noodlot nog verder toe en viel Christian Pillen na een knietje in het bovenbeen ook uit en kwam Leon Scholten hiervoor in het veld. Grol 1 wordt dus dit seizoen behoorlijk geplaagd door blessures en de selectie is daardoor zeer smal geworden.

Deze wisselingen kwamen het spel van Grol niet ten goede. De combinaties liepen niet, de passes waren niet nauwkeurig en verdedigend gaf men te veel ruimte weg. Het spel oogde slordig en rommelig. Volgens de meegereisde supporters was dit de slechtste wedstrijd tot nu toe. Het eerste half uur gebeurde er weinig, en beide teams waren zoekende. Maar langzaam aan begon Hoogland meer overwicht te krijgen. En dat resulteerde na een half uur in een drietal geweldige kansen. De eerste twee werden miraculeus door Max de Vries van de lijn gehaald en de derde kon Max maar ternauwernood op de lat tikken. Grol kon hier maar zeer weinig tegenover zetten. Keeper Sebastiaan Bruins van Hoogland hoefde geen enkele redding te verrichten. Hij ontving enkele kopballetjes van Mart Zieverink en hij zag hoe Lennard Walterbos een bal in de 16-meter, na een fraaie aanval, net niet onder controle kreeg en daardoor de beste kans van Grol om zeep hielp. In de 42e minuut was het uiteindelijk dan toch raak voor Hoogland. Een vrije trap van 20 meter werd door Max de Vries, die overigens een goede wedstrijd keepte, slecht verwerkt en Kevin Heideveld kon de rebound eenvoudig intikken. Grol had geluk dat het maar met een 1 – 0 achterstand de rust in ging, want Hoogland schoot vlak voor rust nog een keer op de lat en schoot een vrije schietkans net naast.

De Grolaanhang hoopte dat Grol, net als vorige week thuis tegen Silvolde, zich in de tweede helft zou herpakken, maar dat gebeurde helaas deze keer niet. Hoogland ging steeds beter spelen, onder aanvoering van de zeer technische en handige middenvelder Youssef Salama en van hun sterspeler en zeer snelle aanvaller Gokhan Turksoy, die alleen de laatste 20 minuten mee mocht doen. Grol werd bij vlagen weggespeeld. De verdedigers Simon Dibbets, Doné Emaus, Tim Peters en Michel Kamphuis hadden een zeer lastige middag. Het is dat Hoogland zeer slordig met de kansen omging, anders was de uitslag nog veel hoger uitgevallen. Youssef Salama bekroonde zijn goede spel na bijna een uur spelen met een strak schot: 2 – 0. Bij Grol lukte weinig en zelfs een cornerbal kwam niet meer voor het doel. Het enige wapenfeitje was een afstandsschot van Mart Zieverink, dat echter enkele meters naast ging. Hoogland declasseerde Grol door in de laatste tien minuten nog drie keer te scoren alsof het een zaalvoetbalwedstrijd betrof, waarbij de verdediging van Grol telkens compleet werd uitgespeeld. Een duidelijke uitslag: 5 – 0.

Door deze nederlaag zakt Grol een plaats op de ranglijst. Men zal aankomende zondag flink aan de bak moeten, in de laatste competitiewedstrijd van dit jaar, om nog wat geruster de winterstop in te kunnen gaan. Een winterstop die zeer welkom is gezien de goed gevulde ziekenboeg.

Op zondag 15 december speelt Grol 1 om 14.30 uur thuis tegen Luctor et Emergo uit Almelo.

Wedstrijdinformatie

Speelronde:

Wedstrijd:

v.v. Hoogland 1 - s.v. Grol 1

Scheidsrechter:

H. Pit

Eindstand:

Ruststand:

1 - 0

Scoreverloop:

42e min. 1 - 0 Kevin Heideveld
57e min. 2 - 0 Youssef Salama
79e min. 3 - 0 Dave Dekker
85e min. 4 - 0 Gohan Turksoy
91e min. 5 - 0 Florian Lammers

Gele kaarten: s.v. Grol: Leon Scholten en Bram Rhebergen
v.v. Hoogland: geen

Opstelling Grol:

doel: Max de Vries;
achter: Done Emaus, Simon Dibbets (68e min. Teun Pasman), Tim Peters en Michel Kamphuis;
midden: Sander Nijhoff, Lennard Walterbos en Christian Pillen (25e min. Leon Scholten);
voor: Bram Rhebergen, Mart Zieverink (76e min. Jordy Oonk) en Johan Houben.

Bijzonderheden: Grol geplaagd door veel blessures

Uitslagen 1e klasse E

Rheden - Glanerbrug 2 - 2