Het is Grol D3 weer gelukt: Kampioen

01-12-2013

Zaterdag is het de SV Grol D3 gelukt om kampioen te worden van de 3de klasse door met 6-0 te winnen van Trias D3. Met nog een wedstrijd te gaan kan Grol D3 niet meer worden ingehaald. Het is de trainer Stef Oldenkotte weer gelukt om een kampioensteam te smeden dat voor elkaar door het vuur gaat.

Het was zaterdag morgen al heel vroeg dat het team op het veld stond en een beetje gespannen bezig was met de warming up. Een aantal spelers was nog tot diep in de nacht wakker geweest, getuige de whats- Appjes die toen verstuurd werden. Maar ze wisten wat ze moesten doen om het kampioenschap binnen te halen. Ondank het vroege uur stonden veel familieleden, sportvrienden en zelfs de sponsoren Iwan en Ester Meekes van Meekes Handselsonderneming stonden langs het veld hun ploegje aan te moedigen! Niet alleen Stef maar ook de andere leiders Walter, Jordi en Patrick stonden met hoge bloeddruk langs de kant.

Die zakte echter snel omlaag toen Ties in de 7de minuut een voorzet strak inkopte, 1-0. Het was een spel op één doel. De Grol keeper Nick Hoffman had maar weinig te doen. De verdediging met Thijs, Sam en Daan hadden goed grip op de tegenstander. De meeste acties van de tegenstander stranden al op het goede middenveld met Barend, Nick, Ties en Dylan. Vervolgens ging het spel snel weer naar voren naar Mik, Jelmer en Damon. Ook met de ingevallen Sam, Sven en Stijn werd het spel niet minder. Na 15 minuten spelen ondernam Jelmer een mooie loopactie en met een mooi “wippertje” over de keeper heen trof hij doel, 2-0. Kort daarna trof Thijs ook het doel met een mooi schot, 3-0. De anders zo luidruchtig Stef werd gewoon stil van het mooie spel van Grol. Het talrijke publiek genoot met ook met volle teugen.

Na de rust ging het spel gewoon verder! In de 45ste minuut scoorde Thijs voor de 2de keer en kreeg meteen een publiekswissel, 4-0. Even later ging een mooie combinatie door het midden waaruit ook Jelmer voor de 2de keer scoorde, 5-0. Aan deze goal zat wel een luchtje van buitenspel dat niet door de grensrechter werd opgemerkt. Langs de lijn nam niemand hem dat kwalijk.
In de 50ste minuut rond Mik weer een mooie combinatie door het midden af. 6-0. Toen de scheidsrechter voor de laatste keer floot barstte het juichen los. Op het veld werd de beker door het jeugdbestuur uitgereikt onder luid applaus van het publiek. Het feestje werd daarna nog even voortgezet in de kantine! Klasse D3!