Grol blijft in eigen huis nog steeds ongeslagen

01-12-2013

s.v. Grol 1 - Spcl. Silvolde 1  1 - 1

Voor video, foto's en alle nabeschouwingen: bit.ly/1eEjbWe. Met dank aan Silvolde TV!

Het doelpunt van Mart Zieverink gefilmd door Smoovz: https://www.facebook.com/photo.php?v=430333513760387

Afgelopen zondag en dat even vóór half drie kreeg uw op het sportpark Den Elshof aanwezige verslaggever even een deprimerend oftewel ontmoedigend gevoel bij het aanschouwen van een beeld en het aanhoren van een bericht. Het beeld betrof het zien van een tweetal eerste selectiespelers, te weten Tom Meulenbeek en Mark Peters, die een plaatsje zochten op de tribune en inmiddels reeds maanden achtereen tobben met een knieblessure. Het bericht had alles te maken met een tweetal spelers, die de laatste tijd in topvorm verkeren en deze middag niet aan de aftrap zouden verschijnen: aanvoerder Lennard Walterbos en Jelle Kornegoor. Eerstgenoemde haakte bij de warming-up af vanwege een tijdens de training opgelopen knieblessure en laatstgenoemde kampt met een hardnekkige enkelblessure, cadeau gekregen van tegenstander FC Trias uit Winterswijk tijdens de laatste, overigens gewonnen wedstrijd in de strijd om de Achterhoek Cup. Met name de afwezigheid van regisseur en stylist Lennard Walterbos betekende voor trainer/coach Jos Heutinck een streep door de rekening wat betreft de geplande opstelling en de vooraf gekozen tactiek. Sil Brockötter, die ’s morgens reeds een helft had gespeeld in het tweede elftal, was zijn vervanger. Dit betekende dat Bram Rhebergen naar het middenveld verhuisde en Johan Houben als rechter spits ging fungeren.

En dan de wedstrijd: Grol 1 - Sp. Silvolde. Een wedstrijd die in feite twee winnaars opleverde en dat was Sp. Silvolde in het eerste bedrijf en Grol in het tweede bedrijf van dit goede en voor de toeschouwers bijzonder aantrekkelijke voetbalduel. Met de eindstand 1-1 hadden dientengevolge beide partijen, alsmede de beide oefenmeesters en zoals achteraf in de bestuurskamer bleek ook beide besturen vrede. Neemt niet weg dat Grol, met name door andermaal een fantastische teamspirit in de tweede helft, hetgeen resulteerde in agressief en spectaculair aanvalsvoetbal, nog volop de gelegenheid kreeg om de overwinning binnen te halen. Het waren namelijk Sander Nijhoff, die een kwartier voor het eindsignaal een dot van een kans kreeg en Johan Houben, die in de blessuretijd met een iets beter aangelegde lob gemakkelijk hadden kunnen scoren. Maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat Sp. Silvolde met betrekking tot het totaalvoetbal gedurende de gehele wedstrijd recht had op iets meer en Grol dat had gelet op het aantal doelrijpe kansen. En dus ook hier rest maar één eindconclusie: de 1-1 eindstand geeft de verhouding goed weer.

Zoals gezegd was Sp. Silvolde in de eerste helft de betere partij. Reeds na acht minuten spelen kon doelman Max de Vries met een spectaculaire redding een achterstand voorkomen. Ook bij de daarna volgende hoekschop kroop Grol door het oog van de naald. Na 35 minuten spelen was het wel raak voor Sp. Silvolde. Uit een voorzet kopte Jael Krosse onhoudbaar in: 0-1. Een stand waarmee men tevens ging rusten. Van het beeld in de eerste helft: een machteloze voorhoede bij Grol, was in de tweede helft geen spoor meer over. Mede dankzij de wissel (Doné Emaus voor Sil Brockötter) en de met name door Bram Rhebergen en Christian Pillen vervulde hoofdrollen reikte Grol in de tweede 45 minuten naar grote hoogte. Heeft tevens ook te maken met het gegeven dat het gehele team er helemaal voor ging, waarbij het positieve aspect bestaat uit het feit dat de viermans achterhoede onder leiding van laatste man Wouter Pillen met de wedstrijd beter gaat draaien. Het laat zich dan ook gemakkelijk raden dat het met een voorbeeldige inzet gepaard gaande goede voetbal diverse kansen opleverde. Naast de hiervoor reeds genoemde mogelijkheden waren ook Tim Peters, Mart Zieverink en Doné Emaus heel dicht bij een doelpunt. Uiteindelijk was het spits Mart Zieverink, die in de 86e minuut van de wedstrijd een fraaie voorzet van uitblinker Bram Rhebergen perfect inschoot: 1-1.

Zondag 8 december a.s. speelt Grol 1 de uitwedstrijd tegen Hoogland 1, aanvang: 14.00 uur. Vervolgens staat op zondag 15 december a.s. de laatste competitiewedstrijd in 2013 op het programma: Grol 1 - Luctor et Emergo 1, aanvang: 14.30 uur.

Wedstrijdinformatie

Speelronde:

Wedstrijd:

s.v. Grol 1 - spcl. Silvolde 1

Scheidsrechter:

V. Barrett uit Deest

Eindstand:

Ruststand:

Scoreverloop:

36e min. 0 - 1 Jael Krosse
86e min. 1 - 1 Mart Zieverink

Gele kaarten: s.v. Grol: Michel Kamphuis
Silvolde: Pim Olthuis en Patrick Verhaegh

Opstelling Grol:

doel: Max de Vries;
achter: Kai Ordelmans, Wouter Pillen, Tim Peters en Michel Kamphuis;
midden: Bram Rhebergen, Sander Nijhoff en Christian Pillen;
voor: Sil Brockotter (55e min. Done Emaus), Mart Zieverink en Johan Houben.

Pupillen van de week: Dries Hoffman en Boet Ligtenberg (Grol F1)
Sponsor Wedstrijdbal: Steentjes Makelaars Verzekeringen Hypotheken uit Groenlo
Bijzonderheden: Coach Jos Heutinck speelt voor het eerst weer tegen zijn oude club Silvolde, waar die vier jaar actief is geweest voordat hij naar s.v. Grol kwam.

Uitslagen 1e klasse E

Grol - Silvolde 1 - 1