Grol wint eenvoudig van Trias

23-11-2013

Laatste wedstrijd voor Bjorn Koldeweij

Op zaterdag 23 november heeft Grol 1 met 2 – 0 gewonnen van Trias 1. Hiermee bereikt Grol de derde ronde van de Achterhoek Cup. De stand stond na een half uur al op het scorebord. En dat was ook eigenlijk het einde van het goede deel van de wedstrijd. Het eerste half uur speelde Grol, met Bjorn Koldeweij in de basis en als aanvoerder, een hoog tempo en goed en had eigenlijk al met vijf of zes nul voor moeten staan.

Trias was naar Groenlo gekomen met een B-elftal, met daarin ook een aantal jeugdspelers uit de A en zelfs de B-klasse. Jeugdspelers die volgend jaar daar in het eerste moeten gaan voetballen. Aan Grolkant kregen o.a. Teun Pasman en Doné Emaus de mogelijkheid om wedstrijdritme op te doen. Het doel werd in de eerste helft verdedigd door Bob Meuleman en in de tweede helft door Wessel Baarslag. De doelpunten aan Grolkant werden gemaakt door Johan Houben (1 – 0) en Bjorn Koldeweij (2 – 0).

Mart Zieverink had weinig geluk en kopte driemaal op de lat. Ook de paal werd een aantal malen geraakt. De stand had dus eigenlijk veel hoger uit moeten vallen. Naarmate de wedstrijd vorderde werd het spel er niet beter op. Grol geloofde het eigenlijk wel en Trias kon niet veel beter. Over en weer waren er nog enkele kansen maar er werd niet meer gescoord. In de volgende ronde van de Achterhoek Cup speelt Grol tegen de winnaar van MVR tegen Eefde. De volgende ronde wordt gespeeld in maart 2014.

De wedstrijd stond voor Grol met name in het teken van het afscheid van Bjorn Koldeweij. Bjorn wordt komende week geopereerd aan de knie en heeft besloten om met voetballen te stoppen. Bjorn was daarom tot aanvoerder benoemd en hij wist zijn afscheid dus te bekronen met een prachtig doelpunt. Vlak voor tijd werd hij in het zonnetje gezet door teammanager Michel Hoffman. Daarbij ontving hij een grensrechtervlag en mocht hij de wedstrijd afmaken als assistent-scheidsrechter. Dit om al vast te ruiken aan zijn volgende carriere-stap: Bjorn wil namelijk graag de opvolger van Frans Klein Gunnewiek worden bij Grol 1. Het afscheid is dus daarom slechts tijdelijk en slechts als speler. Bjorn bedankt voor al die jaren als speler van Grol 1!