Grol 1 doet goede zaken

17-11-2013

Achilles '12 1 - s.v. Grol 1  1 - 2

Voor Grol 1 stond er zeer belangrijk duel op het programma. Tegenstander Achilles ’12, dat vorige week haar eerste overwinning behaalde tegen DVV, zou bij winst Grol op de ranglijst voorbij kunnen gaan. Niet verliezen was dus het motto voor de manschappen van Jos Heutinck.

Met Kai Ordelmans en Jelle Kornegoor weer in de basis was Grol er helemaal klaar voor en ging men agressief, aanvallend en vol zelfvertrouwen van start. Dit leidde al snel tot een mooie kans van Sander Nijhoff, die de spitspositie had overgenomen van de geblesseerde Mart Zieverink, en een mooi schot van Johan Houben. De beste kansen waren echter toch voor Achilles ’12, dat liet zien, ondanks de lage positie op de ranglijst, over een goede ploeg te beschikken. Grol kwam tweemaal goed weg toen Nick Harberink een 100% kans net naast stiftte en even later een schot van vijf meter net naast het doel schoot. Maar zoals het Grol betaamde, liet men zich niet uit het veld slaan en bleef voetballen.

Duidelijke uitblinker aan Grolkant was aanvoerder Lennard Walterbos. Hij was de belangrijke spil bij veel aanvallen, strooide met prachtige passes en ook verdedigend droeg hij zijn steentje bij. Een genot om naar te kijken. Na een half uur leek een schot van hem in het doel te belanden, maar er zat nog net een been tussen. Even later schoot Johan Houben een bal op de binnenkant van de paal. Na 35 minuten was het dan toch raak voor Grol. Een voorzet van de hardwerkende Michel Kamphuis kwam uiteindelijk bij Jelle Kornegoor terecht, die vanaf 16 meter verwoestend uithaalde. De keeper van Achilles ’12 was kansloos: 0 – 1. Dit was tevens de ruststand.

De tweede helft was duidelijk minder. Van beide kanten. Veel overtredingen, kleine blessures en het spel kwam niet echt meer op gang. Grol zakte in en liet Achilles ’12 te veel komen. Net als in de eerste helft kwam Achilles '12 soms verrassend met snelle combinaties in een kansrijke positie. Met name Jacob Said was een behendige en lastige speler om te verdedigen. Samen met Mart Schepers en Jorik Weierink de smaakmakers bij Achilles ’12. De Grol verdediging hield echter goed stand. Met name laatste man Wouter Pillen maakte een zeer goede indruk. Hierdoor bleef Grol ondanks de druk voetballend voor de oplossing te zoeken en kreeg diverse kleine kansjes via Jelle Kornegoor, Christian Pillen en Johan Houben. Na ruim een uur spelen begint Achilles ’12 toch meer aan te dringen en leek gelijk te komen, maar Max de Vries tikte een bal, die van richting veranderde, ternauwernood van de lijn. Na 75 minuten was het dan toch raak. Een vrije trap van Mart Schepers belandde door een melee van spelers plots in het doel: 1 – 1.

De Grol supporters moesten bekennen dat dit misschien wel een verdiend punt was voor Achilles ’12. Maar zoals Grol 1 vaker heeft laten zien, gaf men niet op. En dit leverde zowaar vlak voor tijd nog de volle winst op. Uitblinker Lennard Walterbos tikte de bal na een zelf opgezette aanval behendig langs keeper Rogier Lohuis: 1 – 2. De scheidsrechter liet maar liefst vijf minuten extra spelen. Max de Vries tikte daarin een afstandsschot maar net over. En de voor Johan Houben ingevallen Sil Brockötter had zelfs de voorsprong nog kunnen en moeten vergroten, maar schoot van zeer dichtbij op de lat.

Een zeer belangrijke overwinning voor Grol 1. Men zet Achilles ’12 hiermee op 10 punten achterstand en men stijgt zelf van plaats 12 naar plaats 9.

Zondag 1 december speelt men thuis tegen Silvolde die net als Grol ook 13 punten heeft uit 10 wedstrijden.

Zaterdag 23 november a.s. speelt Grol om 18.00 uur thuis tegen FC Trias voor de Achterhoek Cup.

Wedstrijdinformatie

Speelronde:

Wedstrijd:

Achilles '12 1 - s.v. Grol 1

Scheidsrechter:

A. Midden

Eindstand:

1 - 2

Ruststand:

0 - 1

Scoreverloop:

35e min. 0 - 1 Jelle Kornegoor
75e min. 1 - 1 Mart Schepers
87e min. 1 - 2 Lennard Walterbos

Gele kaarten: s.v. Grol: Bram Rhebergen
Achilles '12: 2x geel

Opstelling Grol:

doel: Max de Vries;
achter: Kai Ordelmans, Wouter Pillen, Tim Peters en Michel Kamphuis;
midden: Bram Rhebergen, Lennard Walterbos en Christian Pillen;
voor: Jeller Kornegoor (93e min. Mart Willemsen), Sander Nijhoff en Johan Houben (90e min. Sil Brockotter).

Bijzonderheden: Kai Ordelmans en Jelle Kornegoor zijn weer terug van een blessure en spelen voor het eerst weer in de basis

Uitslagen 1e klasse E

Achilles '12 - Grol 1 - 2