37e Fancy Fair van de VSVG wederom een daverend succes

28-10-2013

De 37e Fancy Fair van de VSVG, de Vrienden van de SV Grol, is door wederom de perfecte samenwerking tussen uitbater Rob Porskamp van Sportcafé Den Elshof en de VSVG een groot succes geworden. Zowel op de zaterdag als ook op de zondag werd door vele bezoekers, spelers en andere belangstellenden volop meegespeeld bij het Flitslicht om te trachten een van de vele mooie prijzen in de wacht te slepen. Niet alleen het meedoen is voor velen belangrijk, neen deze Fancy Fairs kentekenen zich door een tijdje lang gezellig bij elkaar te zijn onder het genot van een hapje en een sapje en een beetje gokken.

Zaterdagmiddag werd het laat in de middag zoals verwacht een gezellige boel, toen enkele uitspelende elftallen weer terug kwamen in het Sportcafé en ook een aantal volleybal- en handbalteams aanschoven. Hiervan kon de VSVG flink profiteren. Opmerkelijk feit hierbij was dat Bart Porskamp zo’n beetje in zijn eentje, met alle prijzen naar huis heen ging. En dankzij, of ondanks, de VSVG kon het zelfs gebeuren dat alle standaard (jongens) jeugdteams dit jaar voor het eerst tegelijk hun wedstrijden wonnen. Waar de fancy fair al niet goed voor is!

Prijswinnaar op de zaterdag Bart Porskamp.

Op de zondag zaten de vertrouwde bezoekers van de lagere elftallen alweer klaar voor het festijn. Het bestuur van de VSVG begon deze keer op veler verzoek weer met het zingen van het clublied, dit keer ondersteunt door schlagerzanger Bart Porskamp. En nadat een aantal nieuwe verkoopsters aan het al kolkende Sportcafé waren voorgesteld, werd het startschot voor de zondag gegeven.

De gezellige opening op de zondagmorgen.

Spreekstalmeester Marcel Rooks praatte de rondes zoals gebruikelijk vlot en professioneel aan elkaar, zodat de sfeer er in het begin van de middag al goed in zat. Na afloop van de wedstrijd Grol- Rigtersbleek, welke door Grol 1 verdiend en in de traditie van de fancy fair met 1 – 0 werd gewonnen, ging het spreekwoordelijke dak er vanaf in het Sportcafé. Het was als vanouds weer een getrek en geschreeuw om loten en de dames en heren lotenverkopers moesten topsport verrichten, om het iedereen naar hun zin te maken. Aan het eind van de middag bleek waartoe dit alles had geleid: Werkelijk alle prijzen waren aan de man of vrouw gebracht, zodat de prijzenstelling helemaal leeg was. Bij de slotronden won Jaap Frank een led TV en ging Wouter Pillen, oftewel tabletje, met een fraaie Home cinema set naar huis. De absolute hoofdprijs, een Apple IPad 4 werd gewonnen door Charles Buiting, verdienstelijk speler van Grol 4. De woordvoerster van de BIBAH, de schoonmaakgroep welke elke thuiswedstrijd zorg draagt voor het schoonmaken van de tribune, Betsy Schovers, bepaalde bij de slothandeling het prijswinnende lot.

VSVG voorzitter Geert Jan Stokkers had samen met zijn mensen een zeer tevreden gevoel overhouden over de twee Fancy Fair dagen.  “We doen het met zijn allen en eigenlijk moet iedereen trots op zich zelf zijn om de SV Grol andermaal te ondersteunen. Een applaus voor jullie zelf ” aldus de voorzitter.

Prijswinnaar Charles Buiting is maar wat blij met zijn gewonnen IPad.