Wessel Baarslag debuteert met de nul in driepunter

27-10-2013

Grol 1 - Rigtersbleek 1   1 - 0

Het was geen grootse wedstrijd van Grolzijde, maar de prestatie zeker wel. Waar een gelijkspel de verhoudingen in het veld misschien beter weergaven, was alles wat Grol een warm hart toedraagt dolgelukkig met de overwinning, waren de ‘high-fives’ rondom de dug-out van Grol direct na het eindsignaal niet te tellen. Ook Jos Heutinck was een blij man. Vooraf vertelde hij dat hij zijn spelers op het hart gedrukt had dat er tegen Rigtersbleek veel op het spel stond, zonder de groep te veel druk op te willen leggen. “Er staat meer op het spel vandaag dan enkel de drie punten die we binnen kunnen halen. We kunnen vandaag ook over onze directe tegenstander heen op de ranglijst. Dat zou mentaal een flinke opsteker zijn.” Na afloop herhaalde hij deze woorden om daar aan toe te voegen dat hij Rigtersbleek een goede ploeg vond. “Deze ploeg blijft zeker niet onderin hangen, en wij moeten eerst naar ons zelf blijven kijken. Als we er direct in willen blijven moeten we vier teams onder ons houden. Twee teams degraderen rechtstreeks, en twee teams spelen degradatiewedstrijden. Natuurlijk hangt alles ook nog weer af wat er met Glanerbrug gaat gebeuren, nu deze club failliet is verklaard. ”

Over de wedstrijd valt niet zo heel erg veel te zeggen dan er veel strijd geleverd werd, en Rigtersbleek de beter voetballende ploeg was, en dat Grol nog de nodige ervaring ontbeert op dit niveau. Flinke tegenvaller was het ontbreken van Grol-aanwinst Jelle Kornegoor, die vanwege een liesblessure toe moest kijken hoe zijn nieuwe teamspelers het er van afbrachten. Vrijdagavond was de uit Borculo afkomstige speler nog intensief behandeld, maar bleek de wedstrijd tegen de directe concurrent niet haalbaar. Jos Heutinck was blij met de winst, maar ook realistisch; “Na een moeilijke beginfase was het Wessel Baarslag die twee belangrijke ballen pakte en we niet op achterstand kwamen, en later in de wedstrijd kon je merken dat op een gegeven moment de vermoeidheid bij sommige jongens een rol ging spelen, maar ik ben blij dat Christian en Lennard er weer bij zijn. Op teamspirit hebben we vandaag dit resultaat bereikt. Ik heb het al vaker gezegd, maar we hebben de tijd nodig om te wennen aan deze eerste klasse en dit niveau, maar ik ben er van overtuigd dat de ervaring die we de eerste competitieheft opdoen zich de tweede helft laat uitbetalen in resultaten. Het klinkt misschien raar misschien maar we liggen gewoon op koers. We leren als Grol nog elke dag.”

Wessel Baarslag

Ondanks dat de tegenstander uit Enschede verzorgder voetbal op de mat legde, liet Grol ook bij vlagen zien waarom het gepromoveerd is. Het is genieten geblazen van rushes van Michel Kamphuis langs de zijlijn, gevolgd door een gevaarlijke voorzet vanaf de achterlijn, maar ook de lepe balletjes van veldheer Lennard Walterbos, de inzet van een ieder. Was het een ongelukkige eigen goal die Grol op voorsprong zette, toch creëerde Grol ook zelf kansen om de voorsprong een nog prettiger aanzien te geven. Mart Zieverink had een zware middag tegen een tegenstander waar hij zowat twee keer zelf inpaste, maar Mart liet zien dan nog gevaarlijk te kunnen zijn, en hij gaat geen enkel duel uit de weg. En het is als Grolsupporter prettig om te zien dat ondanks zijn onaantastbare status als doelman van Grol 1, Max de Vries te vervangen is in tijd van nood, zoals nu bij een schorsing van 2 wedstrijden na een ongelukkige rode kaart in de bekerwedstrijd tegen AD ’69. Wessel Baarslag kreeg het volste vertrouwen van de technische staf en betaalde dit terug met ‘de nul’. Breed lachend stapte hij van het veld, waar Max de Vries hem als een van de eersten in de armen nam en hem complimenteerde en feliciteerde. Aan de zijlijn zijn trotse ouders. Als vader Harm gevraagd wordt waar Wessel het talent van heeft is hij duidelijk: “Van mi-j natuurlijk.”

Volgende week zondag om 14.00 uur speelt Grol 1 uit tegen de nr. 6 van de ranglijst Babberich 1.

Wedstrijdinformatie

Speelronde:

Wedstrijd:

s.v. Grol 1 - Rigtersbleek 1

Scheidsrechter:

K. Wendling uit Slijk-Ewijk

Eindstand:

1 - 0

Ruststand:

1 - 0

Scoreverloop:

45e min. 1 - 0 e.d. Rigtersbleek

Gele kaarten: s.v. Grol: Kai Ordelmans en Mart Zieverink

Opstelling Grol:

doel: Wessel Baarslag;
achter: Kai Ordelmans, Wouter Pillen, Tim Peters en Michel Kamphuis;
midden: Lennard Walterbos, Bram Rhebergen en Sander Nijhoff;
voor: Christian Pillen (84e min. Mart Willemsen), Mart Zieverink en Johan Houben (89e min. Bjorn Koldeweij).

Wedstrijdbal: Bouwbedrijf Klein Gunnewiek
Pupillen v.d. week: geen
Bijzonderheden: Wessel Baarslag vervangt op verdienstelijke wijze de voor twee wedstrijden geschorste Max de Vries

Uitslagen 1e klasse E

Grol - Rigtersbleek 1 - 0
Rheden - Hoogland 1 - 2
SC Bemmel - Silvolde 0 - 2
AWC - Luctor et Emergo 1 - 1

DVV - Babberich

FC Presikhaaf - Germania 1 - 1
Glanerbrug - Achilles '12 afg.

Stand 1e klasse E

1. FC Presikhaaf 7 - 19