Trainer Jos Heutinck blikt vooruit op de wedstrijd tegen DVV

09-10-2013

Voorafgaand aan elke thuiswedstrijd van Grol 1 geeft trainer Jos Heutinck op de website een voorbeschouwing. Hierbij een voorbeschouwing op de wedstrijd tegen DVV 1 uit Duiven van zondag a.s.

Beste voetballiefhebbers,

We gaan ons opmaken voor de 3e thuiswedstrijd in het seizoen 2013-2014. Op de vertrouwde thuisbasis ”Den Elshof” waar we dit seizoen nog geen nederlaag hebben geleden, twee keer gelijkspelen geeft ons het saldo van 2 punten.
De prachtige en spannende wedstrijd tegen Rheden gaf een 4-4 stand na 90 minuten, ook tegen Glanerbrug werd twee keer een achterstand goed gemaakt en kwamen we uit op 2-2.

Dan moet je als ploeg toch wat in je mars hebben zou je zeggen, zeker kan ik u mededelen. Maar dat we overwinningen nodig hebben om ons door te ontwikkelen en richting middenmoot te stijgen lijkt me een overbodige stelling.

Wanneer we met dezelfde instelling,zoals tegen Glanerbrug en ook Presikhaaf,

de wedstrijd van zondag tegen DVV kunnen aanpakken dan moet dat resulteren in de 1e driepunter. Onze gasten uit Duiven heet ik hierbij alvast van harte welkom in Groenlo. De ploeg van trainer-coach Dave de Jong maakt een moeizame start door na het behaalde kampioenschap in de 2e klasse vorig seizoen. Door omstandigheden kunnen ze dit seizoen bij lange na niet aantreden met de selectie die het kampioenschap binnen haalde in het seizoen 2012-2013. Opbouwen en geduld opbrengen zal dan ook de visie zijn met deze jonge selectie. Ik verwacht zeker een uiterst scherp en gemotiveerd DVV na de 0-6 nederlaag van afgelopen zondag tegen Rigtersbleek.

Grol zal, om winst te boeken, hier het zelfde tegenover moeten stellen. Dit kunnen we weer doen met de terugkeer van enkele spelers die de laatste weken vanaf de zijlijn moesten toezien als gevolg van blessures. Of dit ook zal resulteren in een beter resultaat zal zondag blijken, vertrouwen hierin mogen we uitstralen, maar dit mag en kan nooit ten koste gaan van de wedstrijdinstelling. Op dit vlak hebben we geleerd van de wedstrijd in Bemmel waarin we kansloos met 4-0 ten onder gingen.

Ik wens alle supporters een prachtig “voetbalgevecht”en laat je zien op ons mooie sportpark. De wedstrijd zal onder leiding staan van Dhr. S.Veekamp uit Enschede, die ik vanaf deze plek natuurlijk ook welkom heet in ”Grolle”

Spelers Grol 1 laat je zien, voor en met elkaar!

Jos Heutinck