Grol 1 verliest met 3 - 0 van koploper Presikhaaf 1

06-10-2013

FC Presikhaaf 1 - Grol 1  3 - 0

Grol 1 speelde zondag 6 oktober jl. uit tegen de koploper in de 1e klasse. FC Presikhaaf uit Arnhem had de eerste 4 competitiewedstrijden gewonnen en was de onvervalste koploper in de 1e klasse met 12 punten. FC Presikhaaf had in vergelijking met het vorige seizoen veel nieuwe spelers; kwalitatief een hele sterke ploeg getuige ook de 19 doelpunten voor en het ene doelpunt tegen in de eerste 4 competitiewedstrijden.

Grol 1 moest aantreden in een flink gewijzigde opstelling omdat zowel Wouter als Christian Pillen niet fit genoeg waren om te spelen. Dit betekende dat trainer Jos Heutinck een aantal aanpassingen moest doen. Mart Willemsen speelde centraal achterin en Doné Emaus kreeg een basisplaats op het middenveld.

FC Presikhaaf, getraind door Dennis Beukering en zijn assistent John Beukering, begon sterk aan de wedstrijd. In de 5e minuut kregen zij, overigens na duidelijk buitenspel waarbij de scheidsrechter onze assistent Frans Klein Gunnewiek onterecht negeerde, een vrije bal op ruim 20 meter van de goal. De lastige vrije trap werd door Max de Vries niet goed behandeld, de bal stuiterde terug het veld in en werd door Ali Edan uiteindelijk in het doel gewerkt. Een paar minuten later een prachtige aanval van Grol, waarbij Lennard Walterbos een enorm kans kreeg maar helaas de 1 – 1 niet kon aantekenen.

Presikhaaf bleef de gevaarlijke ploeg in de eerste helft met name door de lange bal waarbij zij hun spitsen snel probeerden te bereiken. De verdediging van Grol hield echter goed stand. Grol kreeg in die periode echter ook een aantal prima mogelijkheden. Johan Houben schoot een vrije bal van ruim 20 meter snoeihard net over en vervolgens kreeg Lennard Walterbos een tweede grote kans, maar ook die kon hij helaas niet verzilveren. Grol deed zich zelf derhalve te kort in die fase van de wedstrijd.

Vlak voor rust was er een combinatie van FC Presikhaaf door het centrum van de verdediging, waarbij de scheidsrechter wel heel gemakkelijk een penalty gaf omdat één van de spelers van FC Presikhaaf licht werd aangetikt en zich gemakkelijk liet vallen binnen de zestien. Nehkomi Veldt benutte de penalty, waarop Grol met een 2 – 0 achterstand ging rusten.

Grol keerde zonder wissels terug uit de kleedkamer. De eerste doelpoging was voor Presikhaaf, maar we zagen een beter Grol, met meer durf en minder ontzag voor de tegenstander. Er werd de hele tweede helft veel strijd geleverd, maar tot grote kansen en doelpunten voor Grol leidde dit helaas niet. Bram Rhebergen kwam in de 70e minuut Lennard Walterbos vervangen vanwege een enkelblessure. Even later kon Presikhaaf de 3 – 0 aantekenen door Melvin Kolf. Johan Houben schoot in de 85e minuut nog een vrije trap van ruim 30 meter op de paal, maar een nederlaag met 3 – 0 was een feit.

Ondanks de 3 – 0 nederlaag speelde Grol een verdienstelijke wedstrijd in een flink gewijzigde samenstelling. Hopelijk kunnen we de komende twee thuiswedstrijden (zondag 13 oktober tegen D.V.V. uit Duiven en zondag 27 oktober tegen Rigtersbleek) in een volledig fitte samenstelling aantreden. Als er dan als team wordt opgetreden en met dezelfde passie en drive wordt gestreden als in deze wedstrijd, dan zou dat moeten leiden tot de eerste overwinning(en). We hopen u allen dan te mogen begroeten om Grol 1 te ondersteunen.

Wedstrijdinformatie

Speelronde:

Wedstrijd:

FC Presikhaaf 1 - s.v. Grol 1

Scheidsrechter:

P. Voogsgeerd uit Enschede

Eindstand:

3 - 0

Ruststand:

2 - 0

Scoreverloop:

5e min. 1 - 0 Ali Edan
44e min. 2 - 0 Nkehomi Veldt (penalty)
82e min. 3 - 0 Melvin Kolf

Gele kaarten: Mart Willemsen en Mart Zieverink (Grol)
Nekhomi Veldt (Presikhaaf)

Opstelling Grol:

doel: Max de Vries;
achter: Kai Ordelmans, Mart Willemsen, Tim Peters en Michel Kamphuis;
midden: Done Emaus, Lennard Walterbos (70e min. Bram Rhebergen), Sander Nijhoff.
voor: Jelle Kornegoor (85e min. Bjorn Koldeweij), Mart Zieverink en Johan Houben (85e min. Robin Schuurmans)

Bijzonderheden: Vanwege een aantal blessures kon Grol helaas niet in zijn sterkste samenstelling aantreden.

Uitslagen 1e klasse E

FC Presikhaaf - Grol 3 - 0