Grol 1 verliest kansloos van Bemmel 1

22-09-2013

SC Bemmel - s.v. Grol  4 - 0

Op zondag 22 september trad Grol 1 aan voor de derde wedstrijd in de 1e klasse E. Dit maal in en tegen Bemmel. Bemmel, dat zich vorig seizoen maar ternauwernood kon handhaven in de 1e klasse, had de eerste wedstrijd ruim verloren en de tweede wedstrijd ruim gewonnen. Promovendus Grol was nog niet verder gekomen dan een nederlaag en een gelijkspel.

Grol 1 wilde deze wedstrijd anders beginnen dan de vorige wedstrijden en begon derhalve agressief, attent en gedreven. Na 2 minuten leidde dit tot een eerste waarschuwingsschot van Lennard Walterbos dat maar net over ging. Lennard speelde een goede wedstrijd. Als 1 van de weinigen, naar later bleek.

Foto's: streekgids.nl

Maar alle goede bedoelingen ten spijt, keek Grol na 3 minuten al toch tegen een 1 – 0 achterstand aan. Spits Tim Vonk legde de bal bekeken in de hoek. Tim Vonk bleek later uit te groeien tot de man van de wedstrijd door maar liefst vier keer te scoren. De Grolverdediging had geen grip op de beweeglijke en handige spelers van Bemmel. Naast Tim Vonk vielen met name linksbuiten Hamdi Tasgi en middenvelder Rick Reijmers op bij de club uit Bemmel. Met name rechterverdediger Christian Pillen en voorstopper Tim Peters hadden zeer veel moeite met hun direkte tegenstanders. Grol probeerde te voetballen, maar liet zien toch nog moeite te hebben met het hoge speltempo in deze 1e klasse. Kleine fouten leiden tot snelle tegenstoten en iets te veel ruimte geven leidt tot grote kansen voor de tegenstander. In de 35e minuut was het wederom raak door Tim Vonk: 2 – 0. Balverlies leidde deze tegengoal in. En vlak voor rust tikte Tim Vonk ook de 3 – 0 binnen, nadat de Grolverdediging simpel was uitgespeeld. Een onvervalste hattrick. Grol mocht blij zijn dat het nog maar 3 – 0 was bij rust, want, ja wie anders, Tim Vonk had nog 2 of 3 doelpunten meer kunnen maken. Grol kon hier slechts een kopbal van Mart Zieverink en een schot van Lennard Walterbos tegenover zetten.

In de tweede helft had trainer Jos Heutink enkele omzettingen gedaan en wist Grol beter tegenspel te geven aan Bemmel. Grol had veel balbezit, maar kon het invalkeeper Ken van Egdom toch geen één keer lastig maken. De beste kansen waren weer voor Bemmel en Max de Vries deed zijn werk waardoor het 3 – 0 bleef. Grol kreeg tijdens de wedstrijd wel diverse vrije trappen rond de 16-meter, maar geen enkele leidde tot gevaar voor Bemmel. Grol was als team niet scherp, combinaties en passes die niet aankwamen en te veel ruimte geven. Tim Vonk bekroonde zijn goede wedstrijd in de 80e minuut met de 4 – 0. Een één-tweetje door hemzelf opgezet sneed door de Grol verdediging en Max de Vries was kansloos bij de stift. Een kansloze wedstrijd voor Grol en men zal de komende wedstrijden uit een ander vaatje moeten tappen.

Op zondag 29 september speelt Grol 1 om 14.30 uur thuis tegen Glanerbrug. We nodigen alle Grol supporters uit om het eerste team te ondersteunen op weg naar hopelijk de eerste overwinning.

Wedstrijdinformatie

Speelronde:

Wedstrijd:

SC Bemmel 1 - s.v. Grol 1

Scheidsrechter:

R. Wagtelenberg uit Utrecht

Eindstand:

4 - 0

Ruststand:

3 - 0

Scoreverloop:

3e min. 1 - 0 Tim Vonk
35e min. 2 - 0 Tim Vonk
43e min. 3 - 0 Tim Vonk
80e min. 4 - 0 Tim Vonk

Gele kaarten: Done Emaus en Mart Zieverink (Grol)
Ricky Houterman (Bemmel)

Opstelling Grol:

doel: Max de Vries;
achter: Christian Pillen (66e min. Done Emaus), Wouter Pillen, Tim Peters (46e min. Mart Willemsen) en Michel Kamphuis;
midden: Kai Ordelmans, Lennard Walterbos, Sander Nijhoff.
voor: Jelle Kornegoor (64e min. Sil Brockotter), Mart Zieverink en Johan Houben

Bijzonderheden: Zowel voor als na de wedstrijd had de spelersbus meer dan 20 minuten vertraging.

Uitslagen 1e klasse E

SC Bemmel - Grol 4 - 0