Trainer Jos Heutinck blikt vooruit op de wedstrijd tegen Rheden

12-09-2013

Ook dit seizoen zal trainer Jos Heutinck voorafgaand aan elke thuiswedstrijd van Grol 1 weer een voorbeschouwing geven op de sv Grol website. Hierbij een voorbeschouwing op de wedstrijd tegen Rheden 1 van zondag a.s.

Beste voetballiefhebbers,

Gemiste kans!

Voordat ik vooruit kijk naar onze eerste thuiswedstrijd in de 1e klasse maak ik graag van deze gelegenheid gebruik om even terug te blikken naar afgelopen zondag bij ons debuut in deze mooie klasse.

Beginnen tegen een uitstekende tegenstander als AWC was en is een mooie uitdaging. Eenmaal afgetrapt in Wijchen bleek dat we in 1e instantie alle zeilen moesten bij zetten om AWC bij Max vandaan te houden en in de beginfase niet op een onoverbruggelijke achterstand te komen. Dit lukte gedeeltelijk, we kwamen door een prima vrije trap op achterstand en mochten in die fase ons hier nog gelukkig mee prijzen.

We herpakten ons een beetje in de 1e helft en kwamen zelfs op een 1-2 voorsprong na een doelpunt van Jelle en Mart Zieverink. Met een 2-2 de thee opzoeken na 45 minuten was prima. De 2e helft hadden we, zonder zelf grootst te spelen, de zaakjes met name verdedigend beter op orde en via diverse corners en vrije trappen had er in die fase zelfs een voorsprong ingezeten voor “blauw-wit” (lees gemiste kans). In de eindfase 2 strafschoppen tegen die uitstekend werden binnen geschoten door de aanvoerder van AWC gaf een 4-2 nederlaag. Conclusie: slecht begonnen, redelijk herpakt gaandeweg de 1e helft, prima controle in de 2e helft met uitzicht op een 3e doelpunt, alsnog door persoonlijke foutjes toch met lege handen de bus in richting Achterhoek.

Dan Rheden, die ik via deze weg van harte welkom heet op ons mooie sportpark ”Den Elshof”. Een club die al jaren meedraait in de top van het amateurvoetbal en zondag een prima seizoenstart beleefde door DVV met een 5-0 nederlaag weer naar Duiven te sturen. Grol zal zondag beter uit de startblokken moeten komen om tegen deze uitstekende ploeg van coach Bram van Aken resultaat te boeken. De wedstrijd in Wijchen heeft ons ook geleerd dat hierin mogelijkheden liggen. De wedstrijd zal onder de uitstekende leiding staan van Dhr. G.de Haan uit Enschede die ik net als onze gasten ook van harte welkom heet in Groenlo.

Ik ga uit van een grote opkomst van ons supporterslegioen in de strijd tegen deze topper uit Rheden. Steun die ons vorig seizoen mooie dingen heeft gebracht.

Blauw-Wit laat je zien zondag om 14.30 uur op “Den Elshof”.

Jos Heutinck