Extra ledenvergadering s.v. Grol 17 september a.s.

03-09-2013

Het hoofdbestuur van de s.v. Grol nodigt haar leden uit voor het voor het bijwonen van een extra algemene ledenvergadering van de s.v. Grol met als onderwerp “Statutenwijziging” op dinsdag 17 september 2013. De vergadering start om 20.00 uur en zal ca. een halfuur in beslag nemen.

Het hoofdbestuur wil graag de statuten van de s.v. Grol wijzigen. Het gaat vooral om een actualisering van de statuten, de huidige statuten dateren uit 1979. Intussen is een concept van de nieuwe statuten opgesteld door het hoofdbestuur in samenwerking met notariskantoor Roerdink Stevelink. De voetbalbond (KNVB district Oost) heeft met dit concept inmiddels ingestemd.

De vaststelling of wijziging van de statuten van de vereniging s.v. Grol is een bevoegdheid van de algemene ledenvergadering. De procedure van besluitvorming over wijziging van de statuten is in de statuten vastgelegd. Voor de voorgestelde wijziging van de statuten zijn de huidige statuten van toepassing en dienen te worden gevolgd. Hierin is bepaald dat tenminste tweederde van de aanwezige leden op de algemene ledenvergadering ermee moet instemmen en dat op die algemene ledenvergadering tenminste tweederde van het totaal aantal leden aanwezig is. Is er op de algemene ledenvergadering niet tweederde van het aantal leden aanwezig, dan moet een nieuwe algemene ledenvergadering worden uitgeschreven. Voor die nieuwe ledenvergadering geldt dan deze eis van aanwezigheid van tweederde van het aantal leden niet meer. Wel geldt in die nieuwe ledenvergadering dat tweederde van het aantal aanwezige leden met de statutenwijziging moet instemmen om de nieuwe statuten tot stand te brengen.
Wij gaan er niet vanuit dat op onze algemene ledenvergadering van 7 oktober a.s. tweederde van het aantal leden aanwezig zal zijn. Vandaar dat we een extra leden-vergadering hebben ingelast voorafgaande aan de gebruikelijke algemene ledenvergadering. Die extra vergadering kan als eerste ledenvergadering worden beschouwd en de gebruikelijke algemene ledenvergadering op 7 oktober als tweede vergadering. De bedoeling van deze opzet is dus dat we in onze gebruikelijke ledenvergadering kunnen stemmen over de voorgelegde statutenwijziging en indien dan tweederde deel van de aanwezige leden ermee kan instemmen de nieuwe statuten zijn vastgesteld. Vervolgens maakt de notaris dan een officiële akte op. We zullen daarna in ons clubblad melden wanneer de akte is gepasseerd, ook dat is een vereiste uit onze statuten.

De voorgestelde statutenwijziging (de nieuwe statuten) liggen vanaf 3 september a.s. ter inzage in ons clubhuis (sportcafé Den Elshof) en zijn eveneens te vinden op onze website www.svgrol.nl .

U begrijpt intussen dat uw aanwezigheid op deze extra algemene ledenvergadering op 17 september zeker niet vereist is. Wel stellen we het op prijs dat u eventuele opmerkingen over de concept statutenwijziging alvast aan ons doorgeeft (info@svgrol.nl). Die opmerkingen kunnen we meenemen naar de algemene ledenvergadering op 7 oktober a.s. Noteert u in ieder geval alvast deze datum in uw agenda.

Hoofdbestuur,
september 2013