Grol begint oefenreeks met nederlaag

10-08-2013

De eerste selectie van Grol heeft afgelopen zaterdag de eerste oefenwedstrijd in de voorbereiding op de nieuwe competitie 2013-2014 met 2-1 verloren van AZSV, de nieuwbakken hoofdklasser in het zaterdagvoetbal.

Op het sportpark Villekamp in Aalten werd er op kunstgras gespeeld en dat niet twee helften van 45 minuten, maar drie periodes van 30 minuten. Dit laatste op verzoek van Groltrainer Jos Heutinck, die er de voorkeur aan gaf om ieder halfuur spelers te wisselen.

Van de uit 22 spelers bestaande voorlopige selectie van Grol ontbraken nog diverse spelers vanwege blessures, vakantie of andere verplichtingen.

Vanwege korte of langdurige blessures: Wouter Pillen, Thomas Porskamp, Tom Meulenbeek, Mark Peters en Bram Huls. Om andere reden: Wessel Baarslag (keeper), Johan Houben (komende van Grolse Boys uit Groenlo), Tim Peters en Teun Pasman.

De afwezigheid van deze spelers had tot gevolg dat de wedstrijdselectie van afgelopen zaterdag was aangevuld met Bob Meuleman (keeper), Mathijs Warnar, Siem Huijskes en Jordi Huygen.

Van de drie periodes van 30 minuten was de eerste periode aan Grolzijde veruit de beste. Vanzelfsprekend moeten tijdens oefenwedstrijden alle spelers voldoende speeltijd krijgen. Echter het gevolg hiervan is wel dat er doorlopend gewisseld wordt, spelers telkens op andere posities spelen, waardoor vaste patronen ontbreken. Neemt niet weg, en daarom is de einduitslag niet zo belangrijk, dat iedereen aan de bak komt, zodat trainer/coach Jos Heutinck zich een goed beeld kan vormen.

Zo werd er de eerste 30 minuten gespeeld met Christian Pillen als rechterverdediger, Mart Willems als voorstopper, Siem Huijskes op het middenveld en Mart Zieverink als spits. In de tweede 30 minuten maakte Kai Ordelmans (komende van Bon Boys uit Haaksbergen) voor het eerst zijn opwachting in Grol 1. Daarnaast kwamen ook Sander Nijhoff, Doné Emaus, Mathijs Warnar en Jordi Huygen in het veld. In de laatste 30 minuten mocht onder andere Bob Meuleman de plek van goalie Max de Vries innemen.

Ondanks de nederlaag kwam Grol in de eerste periode op voorsprong. Een goede actie van Jelle Kornegoor (komende van Reünie uit Borculo) op rechts had een fraaie voorzet tot gevolg. Mart Zieverink stapte bewust over de bal heen, waardoor Siem Huijskes de score kon openen. In de tweede periode wist AZSV de achterstand om te zetten in een 2-1 (eind)score, tot stand gekomen door foutjes in de Grolverdediging. Bovendien zat er aan de tweede treffer van de Aaltense equipe, waarin Nick te Veluwe, zoon van voormalig Grol 1-speler Erik te Veluwe meespeelde, een duidelijk buitenspelluchtje.

Opvallend aan Grolzijde gedurende de gehele wedstrijd:
Max de Vries staat er weer helemaal als doelman.
Bjorn Koldeweij speelde soeverein als laatste man.
Kay Ordelmans moet nog even wennen in zijn nieuwe omgeving, maar is op het eerste gezicht een verdediger, die op meerdere posities in de laatste linie uit de voeten kan.
Bram Rhebergen liet andermaal zien dat hij als middenvelder beter uit de verf komt dan als aanvaller.
Centrale middenvelder Lennard Walterbos was andermaal de grote regisseur aan Grolzijde.
In Mart Zieverink gaat een potentiële spits schuil.
Jelle Kornegoor is met zijn 22 jaar een duidelijke aanwinst voor de hoofdmacht van Grol.
In zijn algemeenheid zal aan Grolzijde de handelingssnelheid, en dat zeker straks in de eerste klas, omhoog moeten.

Restant voorlopig oefenprogramma van Grol 1:

Donderdag 15 augustus a.s. (18.30 uur):
Longa ’30 1 – Grol 1 (Keitoernooi Lichtenvoorde)

Zaterdag 17 augustus a.s. (16.00 uur of 18.00 uur):
Tweede wedstrijd (Keitoernooi Lichtenvoorde)

Zaterdag 24 augustus a.s. (17.00 uur):
Sparta E. 1 – Grol 1 (beker)

Woensdag 28 augustus a.s. (19.30 uur):
Grol 1 – Longa ’30 1 (beker)

Zondag 1 september a.s. (14.30 uur):
Grol 1 – Quick ’20 1 (beker)

Zondag 8 september a.s. (14.00 uur)