Woensdagvrijwilligersgroep ontvangen op Zwarte Cross

27-07-2013

De Zwarte Cross is dit jaar voor het eerst 4 dagen lang feesten, gezelligheid, muziek, gemoedelijkheid. Zaterdag en zondag als gebruikelijke festivaldagen, dit jaar de vrijdag echter ook. Donderdag daarentegen is de dag dat de ruim 16.000 campinggasten arriveren en van een exclusief voor hen samengesteld programma kunnen genieten. Voor de leden van de Woensdaggroep was het zelfs woensdag al feest. De organisatie van het dagje uit voor het clubje vrijwilligers, die het gehele jaar door onbetaalbaar werk verrichten voor sv Grol, was er in geslaagd afgelopen woensdag een bezoekje te brengen aan het terrein voor een speciale rondleiding over het terrein.

En dat op de dag dat de laatste puntjes op de I worden gezet en de ZwarteCross-koorts naar een hoogtepunt stijgt. “Het was geweldig. Dan zee’j pas hoo groot het allemoal is. Iedereen was onder de indruk. En zo dichtbi-j. Ik goa d’r zelf ok met ne groep hen. Met de hoedel natuurlijk. Ideaal zo dichtbie,” lacht Hennie Wildenborg, een van de jongeren van deze krasseknarren groep, die voor een groot deel verantwoordelijk is dat s.v. Grol alom zo geprezen wordt om haar complex, en de staat ervan. Ook werd nog een voorlichting gegeven aangaande het veiligheidsplan dat deze dagen van kracht is. Natuurlijk moest er geposeerd worden. Niet velen is het gegeven deze kans te krijgen. Na afloop werd er zelfs nog een biertje gedronken op het terrein. Eén dagje Tante Rikie in plaats van Tante Annelies dus.