Grol F5 pakt de dubbel

21-05-2013

Nadat op maandagavond 13 mei jl. het kampioenschap in de 4e klasse was binnen gesleept, werd door onze F5 op zaterdag 18 mei jl. ook nog het F-jeugdtoernooi in Diepenheim gewonnen. Topteam!

De 4 meiden en 6 jongens van onze F5 waren in de najaarscompetitie al op dreef en eindigden toen nog met slechts 4 punten verschil van de najaarskampioen op de 3e plaats. Na de lange winterperiode en daarmee meer dan 3 maanden geen wedstrijd gespeeld te hebben, begon het voorjaarsseizoen voor onze F5 op 2 maart met een thuiswedstrijd tegen rivaal Longa. Een moeizaam bereikt gelijkspel (2-2) was het resultaat. De inspanningen op de trainingen betaalden zich echter de volgende wedstrijden geheel uit en de koppositie werd ingenomen.

Dat de F5 een echt team is met alle kwaliteiten en iedereen zijn of haar doelpuntje mee kan pakken, blijkt uit de statistieken. Alle spelers hebben gedurende het seizoen gescoord, geen één uitgezonderd en alle spelers hebben het eigen doel minimaal voor één helft verdedigd.

Op 13 mei kon het kampioenschap dan uiteindelijk in de uitwedstrijd tegen MEC bereikt worden op één voorwaarde: minimaal één punt en dus een gelijkspel. Met een grote schare ouders, broertjes, zusjes, opa's, oma's, ooms en tantes langs de zijlijn als supporter werd het een zeer spannende strijd en uiteindelijk afgesloten met een 3-3 gelijkspel. Het doel was bereikt. De beker, mooie woorden en de felicitaties namens Grol door Richard Bruins uitgereikt en uitgesproken, werden met veel enthousiasme in ontvangst genomen. Aansluitend een geweldig ontvangst bij sv Grol, waarvan iedereen heeft genoten.

Als kers op de taart werd op zaterdag 18 mei jl. in Diepenheim en passant ook nog even de titel gehaald in het F-jeugdtoernooi. Wat een fantastisch seizoen en een mooi stel!

Dit stel, bestaande uit Imme, Bibi, Fem, Wieke, Nick, Luca, Luuk, Bas, Cas en Kiet, bedanken wij voor hun tomeloze inzet en plezier bij de trainingen en wedstrijden. Wij wensen hen ook veel plezier in het nieuwe seizoen bij de E-pupillen.

Onze dank gaat ook uit naar alle ouders en andere supporters, die bij elke wedstrijd in grote getale langs de lijn aanwezig waren en daar waar nodig en mogelijk ook altijd hun bijdragen leverden. Of het nu ging om het toejuichen, wassen, rijden of mama-hulp, het was top!

Ook willen wij niet onvermeld laten dat het binnen onze club allemaal goed geregeld is. Wij bedanken hiervoor het jeugdbestuur, de organisatoren van de trainingen en iedereen die verder op enigerlei wijze betrokken is bij het jeugdvoetbal. Klasse!

Met sportieve groet,

Pieter Maarschalkerweerd, Emile Laarveld en Roy Berentsen