Grol F5 kampioen na lastige wedstrijd

14-05-2013

Afgelopen week was het Grol F5 kampioen dat ook de kampioensvlag mocht hijsen, na de uitwedstrijd tegen MEC F1 in Miste. Om kampioen te kunnen worden moest er echter wel gewonnen of gelijk gespeeld worden. Dit bleek geen makkelijke opgave tegen de geelzwarte leeftijdsgenootjes.

Al ruim voor de aftrap stonden de jongens en meisjes van Grol te springen in het veld. Ze waren er helemaal klaar voor om er tegen aan te gaan. Langs de lijn was het gezellig druk met ouders, opa’s en oma’s, broertje en zusjes en vrienden. Na het eerste fluitsignaal stormde Grol direct al fanatiek naar voren. Dit leverde al diverse mogelijkheden op. Bas probeerde het met een afstandschot, Wieke met een schot van dichtbij en Bibi met mooie voorzetten. Cas en Kiet probeerden het op hun beurt met fraaie passeerbewegingen. Wat ze ook probeerden ze kwamen er maar niet door. Fem en Luuk bleven zeer goed storen en rond de middenstip stond Nick, die de afgeslagen ballen weg werkte. Het spel was eenrichtingsverkeer richtingen het MEC-doel. De Grol-keeper had niets te doen. Eindelijk na 15 minuten scoorde Wieke. Wat een opluchting! Grol bleef aanzetten, maar MEC kwam er nu af en toe ook uit. Imme verzette veel werk door zowel aanvallend als verdedigend haar mannetje te staan. In de 17 minuut vond de scheidsrechter het nodig om een vrije trap te geven aan de thuisploeg. Dit was de eerste kans van MEC. Het was een onhoudbaar schot dat bij Luca boven in het doel verdween, 1-1. Grol liet het echter niet op zich zitten. Een minuut later scoorde Bibi alweer met een afstandsschot, 1-2. Dit was tevens de ruststand. Grol had heel veel kansen en mogelijkheden, waarvan er helaas maar 2 werden benut.

Aan het begin van de tweede helft begon het te regenen. Aan de spelers op het veld was dit niet te zien. Ze bleven fanatiek rennen voor elke bal. Na goed storen scoorde Luca de 3-1. De wedstrijd leek gespeeld. Maar de fanatieke supporters van MEC schreeuwden hun spelers naar voren en ook de 2de kans van de wedstrijd van MEC werd meteen een doelpunt, 3-2. De spanning steeg, maar het spelpeil daalde. Er werden meer kansen weggegeven. In de laatste minuut scoorde MEC de 3-3. Gelukkig was er geen blessuretijd en floot de scheidsrechter kort daarna af.

Grol F5 kampioen van de vierde klasse. Na afloop werd de beker op het veld uitgereikt aan het zeer uitgelaten team van de F5. Het zingen en springen werd op het Grolveld voortgezet waar ook de F3 kampioen geworden was. Het werd nog laat deze avond……. Het was zeker een hele mooie avond voor sv Grol. Het was dan wel een moeizaam punt, maar wel zeer verdiend punt, en zeer terecht kampioen dus.