Concept teamindeling jeugd s.v. Grol seizoen 2013/2014

18-05-2013

Vanuit de COV (Commissie Opleiding en Vorming) het JB (jeugdbestuur) en alle jeugdbegeleiders en jeugdopleiders is de afgelopen tijd hard, accuraat en integer gewerkt om de teamindelingen voor het seizoen 2012-2013 rond te maken. Vanuit het JB zijn zoveel als tot nu toe mogelijk is, de nieuwe begeleiders en opleiders bij de nieuwe teams toegevoegd.

De teamindeling van de S.V. Grol jeugd voor het seizoen 2013-2014 is bijgevoegd.

Klik hier voor teamindeling

Begeleiding en trainingsschema seizoen 2013-2014
Het streven is om op 31 mei 2013 alle teams voorzien te hebben van de benodigde vrijwilligers en het concept trainingsschema te presenteren. Rond 1 juni 2013 worden vervolgens alle vrijwilligers voorzien van de gegevens van de spelers van hun team in het seizoen 2013-2014. Vervolgens zullen zij de spelers van hun teams voor 10 juni 2013 alvast voorzien van de benodigde informatie.
Van maandag 17 juni 2013 t/m vrijdag 28 juni 2013 wordt er getraind met de nieuwe teams (dus volgens de concept- indeling 2013-2014) volgens het nieuwe trainingsschema. Dit om binnen de selectieteams alle potentiële selectiespelers een eerlijke kans te geven, maar uiteindelijk willen we na deze twee weken de selectieteams voor het seizoen 2013-2014 ook hebben staan.

Daarnaast willen we deze twee weken doortrainen, gebruiken om het concept- trainingsschema te vervolmaken. Opmerkingen, aanvullingen en/of en verbeteringen op het concept- trainingsschema kunnen door betrokken jeugdopleiders (trainers, coaches,...) door worden gegeven, zodat we uiteindelijk een goed en werkbaar trainingsschema 2013-2014 hebben.

Afsluiting van het huidige seizoen
Op zaterdag 15 juni 2013 is de afsluiting van het seizoen 2012-2013. Tot aan dit moment wordt er door de huidige teams (m.u.v. de feestdagen). Let op: In de week van het Marveld toernooi is er een aangepast trainingsschema, omdat de clubs die mee doen ook trainen en oefenwedstrijden spelen. Deze trainingen en wedstrijden hebben voorrang (is een afspraak tussen de besturen van Grol en het Marveldtoernooi). In deze week is er dan ook een aangepast trainingsschema op maandag, dinsdag en woensdag. Houd de website dan ook in de gaten of je training doorgaat. Op deze dagen kan er echter geen gebruik worden gemaakt van de kleedkamers, dus moeten de spelers thuis douchen. Op donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag kunnen de velden niet gebruikt worden.

Wetenswaardigheden indeling voor het seizoen 2013-2014.
Allereerst is het belangrijk en goed om te weten dat bij de S.V. Grol iedereen even belangrijk is c.q. als mens is bij ons iedereen even waardevol! Wij willen op elke niveau teams en individuele spelers opleiden en vormen. Dit heeft tot logisch gevolg dat bij ons de in onze ogen beste voetballers zo hoog mogelijk voetballen.

A-klasse

Selectieteams:        A1, A2 en MA1
Recreatieve teams:    A3

A1 start met 16 spelers en gaat naar 15 spelers; 1 speler naar A2.

2 A1 spelers zijn doorgeschoven naar eerste selectie.

B-klasse

Selectieteams:        B1, B2 en MB1
Recreatieve teams:    B3 en B4

B1 start met 15 spelers en gaat naar 14 spelers; 1 speler naar B2.

2 B1 spelers zijn doorgeschoven naar A1.
2 MB1 speelsters zijn doorgeschoven naar MA1.
2 speelsters zijn doorgeschoven naar MA1 i.p.v. naar jongens B-team

C-klasse

Selectieteams:        C1 en C2
Prestatieve teams:    C3
Recreatieve teams:    C4, C5 en C6

C1/C2 start met 30 spelers en gaat naar elk 14 spelers; 2 spelers naar C3.

1 C1/C2 keeper is doorgeschoven naar B2.
1 C1 speler is doorgeschoven naar B1.
3 speelsters zijn doorgeschoven naar MB1.
Door voetbalselectiebeleid binnen selectie/prestatieve teams gaan enkele spelers, door een in onze visie stagnerende voetbalontwikkeling, een team terug.

D-klasse

Selectieteams:        D1 en D2
Prestatieve teams:    D3 en D4
Recreatieve teams:    D5 en D6

D1/D2 start met 29 spelers en gaat naar 13 en 14 spelers; 2 spelers naar D3

1 D1/D2 keeper is doorgeschoven naar C1/C2.

E-klasse

Selectieteams:        E1, E2, E3, E7 en ME1
Recreatieve teams:    E4, E5, E6, E8, E9, E10, E11 en ME2

1 E1 speler is doorgeschoven naar D1.

F-klasse

Selectieteams:        F1, F2, F3 en F4
Recreatieve teams:    F5, F6, F-zaterdagochtend en F-peutervoetbal

G-klasse

Selectieteams:        G-team

Wetenswaardigheden trainingsschema voor het seizoen 2013-2014.
Elk team heeft de mogelijkheid om twee keer per week te trainen.
Selectieteams trainen tegelijk op hetzelfde veld en indien mogelijk samen.
Selectieteams trainen onder de vleugels van de hoofdtrainer (F1, E1, D1, C1, B1 en A1) van de betreffende leeftijdsklasse. Dit houdt in dat er korte communicatielijnen zijn c.q. veel overleg is over trainingen en oefenstof.
Een training van een recreatief team duurt in principe een uur.
Wij zijn naar eer en geweten, zonder aanzien des persoons en met 'bloed zweet en tranen' van veel mensen tot het bovenstaande gekomen!

Vragen over de concept- indeling 2013-2014
Mochten er ondanks onze inspanningen toch iets zijn misgegaan, dan vernemen wij dat graag. U kunt dit op ons sportpark maandag 27 mei vanaf 19.30 uur 'face tot face' bespreken met de verantwoordelijke mensen, namens de COV Freddy Brockötter en namens het jeugdbestuur Dennis Pasman. Als u hier behoefte aan heeft, kunt u zich voor vrijdag 24 mei 18.00 uur aanmelden voor een gesprekje via jeugdbestuursvgrol@hotmail.com. Wij maken een schema en laten u weten hoe laat wij u verwachten (zodat u niet te lang op uw beurt hoeft te wachten).

Iedereen bedankt voor de geweldige inzet!!!

COV, JB en alle jeugdopleiders van de S.V. Grol