Maandagavond 13 mei 2013 Grol F3 Kampioen

14-05-2013

Eindelijk was hét zover. De toppers van de F3 mochten aan de bak voor de wedstrijd tegen de jongens uit Haaksbergen. De meeste van deze jongens hadden al een mooie voorbereiding achter de rug. Hét jaarlijkse grol E en F-kamp. Maar vanavond was dé avond waarop hét moest gebeuren. Gaandeweg hét seizoen werd langzaam maar zeker zichtbaar dat iets bijzonders stond te gebeuren voor deze toppers. Deze avond was de laatste competitiewedstrijd. Deze moesten ze winnen om kampioen te worden.

Nou,…. Ze gingen als de brandweer. Er werd vanaf seconde 1 direct druk gezet op de bal. Maar dit was voor de meesten van ons geen nieuws. Dat is immers iedere wedstrijd hét geval, zo ook deze avond. Dit hielden onze toppers deze avond vol tot aan hét laatste fluitsignaal van de wederom uitstekend fluitende Jelmer Rijkenbarg.

Begin eerste helft golfde hét zeer aantrekkelijk spel op en neer, kansen waren er voor Jordy en Thion. Zij schoten net naast. Maar na enkele minuten kreeg Haaksbergen F1 wel door dat hier, op deze avond, niets te halen viel. Ook de verdediging stond als een huis. Renzo en Lars en Tyn zorgden voor de rust achterin waarbij Tyn de ene naar de andere steekbal gaf om zijn teamgenoten vrij te spelen. In de eerste helft keepte Noah. Dat was een zekere sluitpost , bleek wel. Wat een reddingen. Halverwege de eerste helft kon de eerste goal dan ook niet uitblijven. Juul Brummelaar was zoals al zo vaak dit seizoen degene die de score opende. 1 – 0. De druk was eraf. Ook bij de supporters die in grote getale waren komen kijken naar deze toppers van de sv Grol. Grol ging vervolgens “gewoon” door met aanvallen. Er werd mooi samen gespeeld en zo nu en dan kwam er een mooie truc uit de doos van Mats. De jongens gingen de rust in met deze 1 – 0 voorsprong. Er werd nog even door de leiders de spreekwoordelijke “puntjes “ op de i gezet.

Al gauw kwamen ze weer uit de kleedkamer om weer vol aan de bak te mogen. Zoals iedere wedstrijd werd er gewisseld van keeper. Dit keer mocht Lars zijn keepers kunsten tonen. Haaksbergen F1 wilde zich echter niet neerleggen bij een nederlaag en kwamen weer opzetten. Een sliding van Lars op randje 16 was noodzakelijk om een tegengoal te voorkomen. Haaksbergen legde zich er niet bij neer en de tegentreffer werd dan ook gemaakt uit een voorzet vanaf links en eenvoudig ingetikt. 1 – 1. Dat was even een domper. Althans dat dachten de ouders. De toppers van F3 maakte dit niet zoveel uit. Ze wisten immers dat zij toch wel hun kansen zouden creëren. En dat geschiedde. Eerst nog werd er veel gevaar gesticht uit de corners van Jordy. De bal ging er net niet in in een keer in. De lat bracht redding voor Haaksbergen F1. Niet veel later werd er een vrije trap toegekend aan Grol. Mats legde de bal vakkundig neer, keek, en ……… Boem: 2 – 1 uit een vrije trap. Wat een mooi schot. Hierna kon Haakbergen niets meer uitrichtten. Grol bleef maar aanvallen en druk zetten op de bal. Uiteindelijk leverde dit een fraaie treffer op van Yaluca. Direct uit de lucht nam hij de bal vol op zijn slof. En wat een goal. 3 – 1 . De keeper zag de bal niet eens. Hij mocht deze enkel en alleen uit het netje halen.

De wedstrijd was gespeeld. Kampioenschap binnen !!! Deze toppers gingen met kleren en al onder de douche en zongen uit volle borst. De kinderchampagne vloeide rijkelijk. Grol F3 werd door het jeugdbestuur toegesproken en de beker werd overhandigd. Wat een inhuldiging in de kantine. De ene na de andere polonaise werd er gelopen en ook hier volop gezongen. Nadat de patat en de drankjes op waren, gingen de jongens huiswaarts. En dat voor een stel jongens die allen nog maar eerste jaars F speler zijn. De tegenstanders van deze “voorjaarscompetitie” waren bijna allen tweede jaars, en een kop groter. Soms wel twee. Tyn, Jordy, Yaluca, Renzo, Thion, Noah, Juul, Mats en Lars van Harte gefeliciteerd met jullie behaalde kampioenschap. Klasse!

Namens de F3-toppers willen we iedereen bedanken binnen de S.V. Grol die aan deze topprestatie hebben meegewerkt, maar een bijzonder woord van dank gaat naar Han Hilderink die onze circuittrainingen op de maandag perfect organiseerde, John Ligtenberg die het brein is achter de hele aanpak binnen de F-klasse en Marc Rots die het selectiebeleid binnen de F-klasse op heeft gezet en met visie invult.

Jan Bomers (wedstrijdanalist ter plekke)